شناسهٔ خبر: 33718458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امروز؛

وزير راه و شهرسازي به خراسان رضوي مي‌رود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر راه و شهرسازی امروز در سفری به خراسان رضوی، طرح ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست را افتتاح خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در سفری به استان خراسان رضوی عملیات اجرایی برخی از طرح‌های این استان را آغاز و در ادامه طرح ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست را افتتاح خواهد کرد
در این سفر کلنگ آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های این استان را بر زمین می‌زند، همچنین بازدید از بافت فرسوده شهر تربت حیدریه، ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات و پایانه مرزی دوغارون نیز در این سفر برنامه‌ریزی شده است.
وی در طول سفر خود به خراسان رضوی، عملیات اجرایی احداث باند دوم محور تربت حیدریه - دولت آباد به طول 10 کیلومتر به استثنای پل راه آهن و کنار گذر را که قرار است در مدت دو سال و با بودجه‌ای بالغ بر 320 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد را کلنگ خواهد زد.
اسلامی در ادامه در مراسمی عملیات اجرایی تکمیل احداث قطعه سه باند دوم فریمان – مشهد (باند رفت مشهد- فریمان) را آغاز خواهد کرد.
این پروژه با برآورد 285 میلیارد ریالی در مدت 24 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در ادامه سفر خود کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه سه محور تربت حیدریه - باخرز بطول 25 کیلومتر را خواهد زد.
بر اساس برآورد‌های اولیه احداث این پروژه به مبلغ 80 میلیارد ریال 30 ماه به‌طول خواهد انجامید.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر پروژه ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست را افتتاح خواهد کرد و این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. طول کلی این پروژه با احتساب رمپ‌ها و لوپ‌ها و تیپر‌ها 5/9 کیلومتر است که در مدت 24 ماه با مبلغ 25میلیارد تومان به‌طور صدردرصدی تکمیل شده است.
بخش عمد‌های از پروژه ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست، احداث دو پل بزرگ شامل پل بزرگ و خاص فلزی دهانه 50 متری روگذر راه آهن سنگ بست و پل بزرگ و خاص 25*2+13*2 رودخانه سنگ بست است.
عملیات نصب علائم و تاسیسات ایمنی و خط کشی این پروژه به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بوده است.
اسلامی در جریان این سفر از پایانه مرزی دوغارون بازدید خواهد کرد. پایانه دوغارون فعال‌ترین مرز کشور در تردد پیاده مسافرین خارجی است و همچنین یکی از پایانه‌های فعال کشور در ترانزیت خروجی کالا از کشور است.
این پایانه در مرز ایران و افغانستان با مساحت 33 هکتار از گستردگی و تنوع کالای عبوری زیادی برخوردار است.
در برنامه بازدید وزیر راه و شهرسازی بازدید از تاسیسات و ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات نیز پیش‌بینی شده است.
راه‌آهن خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد- حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشور‌های شرقی آسیا بسیار مهم است.

نظر شما