شناسهٔ خبر: 3367865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تریبون | لینک خبر

خدمت مصر به رژیم صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم

جنبش حماس اعلام کرد که اقدام دستگاه قضایی مصر مبنی بر درج نام گردانهای القسام شاخه نظامی این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی مصر، خدمت به اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

کتائب القسامجنبش حماس اعلام کرد که اقدام دستگاه قضایی مصر مبنی بر درج نام گردانهای القسام شاخه نظامی این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی مصر، خدمت به اسرائیل است.

دادگاه امور ضرب الأجل مصر با صدور حکمی نام گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس را در فهرست گروه های تروریستی در این کشور قرار داد.

مصر سال گذشته نام جنبش حماس را نیز در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده بود.

در همین رابطه «اسماعیل هنیه» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که گردان های شهید عز الدین القسام عزت و افتخاری برای ماست و خطاب به مسئولان مصر افزود: شما خیلی چیزها را از دست دادید و دیگر هیچ پاکی و سلامت در عدالت شما باقی نمانده است.

محمود الزهار از رهبران برجسته حماس نیز از مسئولان مصر خواست تا از تصمیم خود برای درج نام گردان های القسام در لیست گروه های تروریستی صرف نظر کنند.

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس نیز این حکم دادگاه مصر را سیاسی خواند و گفت که ما این حکم سیاسی دادگاه مصر را رد می کنیم و آن را یک تصمیم عجولانه می دانیم.

«اسماعیل رضوان» دیگر رهبر جنبش حماس نیز گفت که ما از مصر برادر می خواهیم که عاقلانه رفتار نماید زیرا مقاومت فلسطین سپر حقیقی برای مصر، امت عربی و اسلامی است.

این حکم دادگاه مصر در حالی صادر شد که روز پنج شنبه گروه انصار بیت المقدس بار دیگر با حمله به چند مقر امنیتی مصر در سینا ۳۰ نظامی و غیر نظامی این کشور را کشته و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

در همین راستا رسانه های خبری مصر گردان های القسام را به دست داشتن در حوادث سینا و حمایت تسلیحاتی از گروه های افراطی در این منطقه متهم کردند.

این در حالی است که فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس این اتهامات را رد و تاکید کرد که حماس و نوار غزه هیچ ارتباطی با حوادث سینا نداشته اند.

نظر شما