شناسهٔ خبر: 33642535 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تسهيلات 18 درصدي براي ساخت مسکن نيروهاي مسلح

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: تسهيلاتي براي سازندگان واحدها در نظر گرفته شده و بانک‌ها 80درصد هزينه احداث را در قالب تسهيلات در اختيار سازنده قرار خواهند داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد اسلامي در مراسم امضاي تفاهم‌نامه ساخت 100هزار واحد مسکوني بين وزارت راه و شهرسازي و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهار داشت: برنامه ساخت اين واحدها دو ساله است و قرار است تا پايان سال 99به پايان برسد.
وي با بيان اينکه ساخت اين 100هزار واحد افزون بر برنامه 400هزار واحد خواهد بود و گام جديدي براي افزايش عرضه قلمداد مي‌شود، افزود: از 400هزار واحد برنامه‌ريزي شده، عمليات140هزار واحد آغاز شده و برنامه اجراي آن در مراحل مختلف قرار دارد.
اسلامي ادامه داد: به تدريج در هفته‌هاي آينده تفاهم‌نامه‌هايي امضا خواهد شد و در آينده نزديک برنامه عملياتي 110پروژه با حضور رئيس جمهور در راستاي ساخت 400هزار واحد مسکوني آغاز خواهد شد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به جزئيات اين تفاهم نامه تصريح کرد: اراضي در اختيار نيروهاي مسلح در 25شهر که در قالب طرح خروج پادگان‌ها از شهرها آزاد شده براي احداث اين پروژه‌ها تخصيص مي‌يابد و در صورتي که در مکاني زمين در اختيار نداشته باشند وزارت راه و شهرسازي اراضي را در اختيار نيروهاي مسلح قرار خواهد داد.
وي خاطرنشان کرد: تسهيلاتي براي سازندگان واحدها در نظر گرفته شده و بانک‌ها 80درصد هزينه احداث را در قالب تسهيلات در اختيار سازنده قرار خواهند داد که بعد از فروش، اين تسهيلات به خريدار منتقل مي‌شود، تسهيلات در نظر گرفته شده به همه بانک‌هاي عامل ابلاغ شده و نرخ سود اين تسهيلات 18درصد است.
وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: تعهد پشتيباني از جريان توليد مسکن با بانک مرکزي به صورت مشترک است و آنها تعهد کردند سهم مسکن از تسهيلات به 20درصد برسد، اين در حالي است که سال گذشته 103هزار ميليارد تسهيلات به بخش مسکن پرداخت شد که 13.5درصد سهم تسهيلات بوده است.
به گزارش ايبنا، اسلامي با بيان اينکه دولت براي خانه‌دار شدن همه افشار برنامه دارد و نکته حائز اهميت شدت بخشيدن به توليد مسکن است، گفت: طرح پس‌انداز مسکن براي کارکنان دولت و خانه اولي‌ها اجرايي خواهد شد، بدين شکل که از بدو استخدام در هر نهاد دولتي يا خصوصي اقساطي از حقوق کارکنان کم شود و پس از چند سال به کمک اين سپرده‌ها صاحب مسکن شوند و باقي مانده مبلغ واحد مسکوني به صورت اقساط از حقوقشان کسر شود.
-->

نظر شما