شناسهٔ خبر: 33607667 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ليگ ملت هاي واليبال؛

ايران 3 _ پرتغال 1؛ بردي ديگر و اشتباهي که زود جبران شد

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- تيم ملي واليبال ايران در حالي موفق شد طي چهار ست مقابل پرتغال به پيروزي برسد که در بخش ابتدايي بازي براي رسيدن به برتري و تسلط دچار مشکل شده بود.

به گزارش آريا، تيم ملي ايران در اولين ديدار خود در شهر اردبيل موفق شد بعد از شکست در ست اول، در سه ست متوالي حريف را شکست دهد.

سعيد معروف، ميلاد عبادي پور، پوريا فياضي، علي اصغر مجرد، علي شفيعي، پوريا يلي و محمدرضا حضرت پور(ليبرو) ترکيب اصلي تيم ملي ايران در اين مسابقه بودند و ايران با استراحت دادن به موسوي و غفور اين ديدار را آغاز کرد.

ست اول؛ ايران 23- پرتغال 25

تيم ملي با حمايت حاضرين در سالن بازي را بهتر از حريف خود آغاز کرد و در امتيازات ابتدايي با سرويس هاي خوب بازيکنان خود به ويژه سعيد معروف تواست از حريف پيش بيفتد و دفاع عالي مجرد، امتياز شماره 8 را به تيم ما داد. حضور فلپس در منطقه سرويس باعث شد تا پرتغالي ها دو امتياز متوالي کسب کنند و همين موضوع دو تيم را در عدد 10 برابر کرد اما فياضي کمک کرد تا ايران زودتر از حريف به امتياز يازده برسد اما در ادامه پرتغالي ها بهتر از تيم ايران عمل کردند و توانستند در شرايطي به امتياز 16 برسند که تيم ما تنها 15 امتياز کسب کرده بود. در ادامه اين روند يک امتياز سرويس از الکس باعث شد تا پرتغالي ها براي اولين مرتبه دو امتياز از تيم ما پيش بيفتند اما باز هم بازيکنان تيم ايران درخشان ظاهر شدند. حضور فياضي در منطقه سرويس باعث شد تا تيم ايران با يک دفاع خوب از سوي شفيعي بازي را برابر کند و در ادامه عبادي پور ايران را پيش انداخت.

پرتغالي ها اما در اين ست به دنبال ثبت يک شگفتي بودند و تلاش کردند تا از تيم ايران پيش بيفتند که با استفاده از اشتباهات فردي ملي پوشان ايران اختلاف امتيازي را به دو رساندند تا در آستانه پيروزي قرار بگيرند. در همين امتياز بود که غلامي جانشين معروف شد و توانست امتياز 22 را براي ايران کسب کند تا دو تيم در اين امتياز با يکديگر برابر شوند اما در نهايت پرتغالي ها با استفاده از عدم تمرکز تيم ما و اشتباهات فردي ايران به پيروزي در اين ست رسيدند.

 

ست دوم؛ ايران 27 – پرتغال 25

تيم ملي ست دوم را با وجود باخت با روحيه خوبي آغاز کرد و يک تک دفاع از سعيد معروف ايران از حريف پيش انداخت اما باز هم تيم پرتغال با سرويس هاي خوب خود دريافت ايران را با اختلال رو به رو کرد و عدم تمرکز ملي پوش در حملات باعث شد تا دو تيم با امتياز 8 بر 4 به سود پرتغال به وقت استراحت فني اول برسند. همين اختلاف امتيازي زياد باعث شد تا کولاکوويچ غفور را جانشين يلي در ترکيب تيم ملي کند. بعد از اين تعويض و با حضور عبادي پور در منطقه سرويس ايران توانست سه امتياز متوالي با اسپک غفور و دفاع مجرد کسب کند تا سرمربي حريف مجبور به اتخاذ وقت استراحت شود اما بعد از اين وقت استراحت هم تيم ايران به يک امتياز سرويس رسيد و در نهايت فاصله امتيازي به صفر تبديل شد. تيم ايران به روند خوب خود بازگشت و استفاده بهينه از سرويس ها و توپ هاي برگشتي اعتماد به نفس را دوباره به ايران برگرداند و تيم ملي ما سريعتر از حريف به امتياز 16 رسيد. در ادامه اما باز هم تيم پرتغال بود که توانست کم اشتباه تر از تيم ما در زمين حاضر شود و اختلاف را جبران کرد تا دو تيم در امتياز 24 برابر شوند.

تيم ايران در ادامه اين ست با دو دفاع عالي از مجرد و غفور به برتري رسيد تا کار در ست شماري به تساوي کشيده شود.

 

ست سوم؛ ايران  25 – پرتغال 17

سرويس هاي تاوارز در شروع ست سوم باعث شد تا تيم ملي اين کشور 4 امتياز از تيم ما پيش بيفتد و کولاکوويچ مجبور به درخواست وقت استراحت شد اما ايران براي رسيدن اولين امتياز خود باز هم منتظر ماند و در شرايطي تيم ايران امتياز يک را کسب کرد که پرتغال 5 امتياز کسب کرده بود. غفور در منطقه سرويس ما را به اين ست اميدوار کرد و سرويس هاي خوب او باعث شد تا تيم ملي با استفاده از توپ هاي برگشتي دو مرتبه به امتياز برسد. در اوايل اين ست موذن جانشين حضرت پور شد.

در امتيازات ابتدايي ست بازي براي دقايقي به حاشيه کشده شد. اصرار سرمربي پرتغال به درخواست ويدئو چک در صحنه اي آشکار باعث شد تا بازي براي لحظاتي با حاشيه همراه باشد و در نهايت داور مسابقه کاپيتان تيم پرتغال را با يک کارت زرد و در ادامه با يک کارت قرمز جريمه کرد اما باز هم پرتغالي ها سريعتر از ايران به امتياز 8 رسيدند. در شروع دوباره مسابقه تيم ايران بهتر از حريف خود عمل کرد و توانست براي مقاطعي اختلاف امتيازي را کم کند و در ادامه اين روند ملي پوشان واليبال ايران در امتياز 13 از حريف خود پيش افتادند و در ادامه اين روند تيم ايران 3 امتياز از حريف خود پيش بود زمانيکه تابلوي امتيازات عدد 16 را براي ايران نشان مي داد. تيم ملي در ادامه اين ست نمايشي متفاوت با امتيازات قبلي داشت و توانست کم اشتباه و موفق عمل کند تا سرمربي تيم پرتغال بعد از اينکه 5 امتياز عقب افتاد، درخواست وقت استراحت بدهد. تيم ملي در شروع مسابقه باز هم درخشان ظاهر شد و در نهايت اين ست را با نتيجه 25 بر 17 به سود خود پايان داد. دفاع فوق العاده ايران روي تور در اين ست باعث شد تا تيم پرتغال شرايط سختي را تحمل کند و با اختلاف زيادي بازنده شود.

 

ست چهارم؛ ايران 25- پرتغال

شاگردان کولاکوويچ فرم خوب خود را در اردبيل پيدا کردند و ست چهارم نيز براي ايران به بهترين شکل آغاز شد و ملي پوشان در همان ابتدا با سرويس هاي عالي خود دريافت حريف را با مشکل رو به رو کردند تا اثر گذاري پرتغال در حملات کمتر شود. پرتغالي ها که در اين ديدار از سرويس هاي خود به خوبي استفاده کردند باز هم با سرويس عالي لورنزو به يک قدمي ايراني رسيدند اما تيم ملي توانست زودتر از حريف امتياز 8 را تجربه کند.

تيم ملي با سرويس هاي خوب امير غفور دوباره از حريف خود پيش افتاد و امتياز خود را به 13 رساند تا 3 امتياز از حريف پيش باشد. ملي پوشان ايران که در اين امتيازات با حمايت هواداران فرم خوبي داشتند، سرمربي حريف را مجبور کردند تا وقت استراحت درخواست دهد. تيم ملي در اين ست کم اشتباه و کم نوسان در زمين حاضر شد و توانست حريف خود را از پيش رو بردارد تا بي توجه به پيروزي پرتغال در ست اول، با پيروزي در سه ست بعدي مسابقات در اردبيل را با برد شروع کند.

نظر شما