شناسهٔ خبر: 33569480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرپرست وزارت دفاع آمريکا چرا استعفا داد؟/ آخرين اظهارنظرهاي شاناهان درباره ايران

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمريکا در بيانيه اي رسما استعفاي خود را اعلام کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، سايت پنتاگون گزارش داد پاتريک شاناهان کفيل وزارت دفاع آمريکا در بيانيه اي علت ترک اين سمت را الزامات خانوادگي عنوان کرد.
وي نوشت: "من باور دارم ادامه دادن به حضور در اين سمت و طي کردن روند تاييد (وزير دفاع)، سه فرزند مرا تحت فشار قرار مي دهد و مشکلاتي را که ما سال ها براي رفع آنها کار کرده ايم، مجددا ايجاد مي کند. در نهايت سلامت و رفاه آنها بالاترين اولويت من است. من از اين فرصت که وزير دفاع باشم استقبال مي کنم اما نه وقتي هزينه آن از دست دادن فرصت پدر خوب بودن باشد."

ادعاي نيويورک تايمز درباره علت استعفاي شاناهان
روزنامه نيويورک تايمز کناره گيري شاناهان را همزمان با تداوم تحقيقات پليس فدرال آمريکا (اف بي آي) پيرامون پيشينه وي که با اتهام خشونت خانوادگي همراه است، دانست.
اين روزنامه در گزارشي نوشت که همسر سابق شاناهان پيشتر در پرونده‌اي قضائي وي را به خشونت و ضرب و شتم وي متهم کرده بود، اما شاناهان گفته بود که همسرش درگيري را آغاز کرده است و به اتهام خشونت خانوادگي دستگير نيز شده است.
اما سرپرست وزارت دفاع دليل استعفاي خود را در نامه‌اي، «نگراني از اينکه تداوم فرايند رأي اعتماد باعث بازگشت زخم‌هايي شود که خانواده ام در طول سال‌ها تجربه و پشت سر گذاشته است » اعلام کرد.

چرا وزير دفاع دائمي انتخاب نمي شود؟!
اختلاف ها در آمريکا مانع از انتخاب وزير دفاع مي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه؛ اختلاف ها در کاخ سفيد مانع از انتخاب فردي براي تکيه زدن بر کرسي وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) مي شود.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا معتقد است که کناره گيري پاتريک شاناهان از وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) سبب شده است،  پنتاگون براي بيش از 6 ماه بدون رييس باقي بماند.
در پي رويارويي شاناهان با سوالاتي در باره زندگي شخصي گذشته و همچنين شايعات مربوط به خشونت خانوادگي وي، ترامپ با انتشار پيام توئيتري افزود، شاناهان قاطعانه تصميم گرفت وقت بيشتري را صرف زندگي خود کند.
ترامپ اعلام کرد، «مارک اسپر» فرمانده نيروي زميني ارتش به عنوان کفيل وزارت دفاع منصوب مي شود. وي پيش از همکاري با پنتاگون با بخش هاي نظامي و غيرنظامي بوئينگ همکاري هاي گسترده اي داشت..
از زمان انتصاب جيمز ماتيس به عنوان وزير دفاع آمريکا(پنتاگون) در دسامبر گذشته و بروز اختلافات در دولت ترامپ، پنتاگون تاکنون فاقد وزير دائمي بوده است.
 
معرفي سرپرست جديد وزارت دفاع آمريکا از سوي ترامپ
به گزارش به نقل از خبرگزاري رويترز، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا گفت مارک اسپر MARK ESPER وزير نيروي زميني را به عنوان سرپرست جديد وزارت دفاع معرفي مي کند.

آخرين اظهارنظرهاي شاناهان درباره ايران
سرپرست پنتاگون بدنبال حادثه حمله به نفتکش ها، که در ابتدا بدنبال موج سواري از اين حادثه عليه ايران بود، چند روز بعد اعلام کرد به دنبال مناقشه با ايران نيستيم.
به گزارش خبرگزاري رويترز؛ پاتريک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) گفت: من، بولتون و پمپئو (جان بولتون، مشاور امنيت ملي آمريکا و مايک پمپئو، وزير امور خارجه اين کشور) در پي ايجاد اجماعي بين المللي براي مشکل حمله به نفتکش ها در درياي عمان هستيم.
در تازه ترين اظهارنظر پيرامون ايران، سرپرست وزارت دفاع آمريکا ضمن اعلام اعزام هزار نيروي جديد به منطقه تاکيد کرده بود ما به دنبال مناقشه با ايران نيستيم.
روز گذشته پاتريک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمريکا در بيانيه اي ضمن اعلام اعزام هزار نيروي جديد به منطقه تاکيد کرد اعزام اين نيروها ماهيت دفاعي دارد و ما به دنبال مناقشه با ايران نيستيم.
در بيانيه وزارت دفاع آمريکا آمده است :« در واکنش به درخواست فرماندهي مرکزي آمريکا (سنتکام) براي اعزام نيروهاي بيشتر و به توصيه رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا و با مشورت با کاخ سفيد ، من اجازه اعزام حدود هزار نيرو را با اهداف دفاعي به منظور مقابله با تهديدهاي هوايي، دريايي و زميني در خاورميانه دادم.
حملات اخير ايران اطلاعات معتبر و موثقي را که ما از رفتار خصمانه نيروهاي ايران و گروههاي نيابتي آنها دريافت کرده بوديم مبني بر اينکه آنها نيروها و منافع آمريکا را در سراسر منطقه تهديد مي کنند، تاييد مي کند. آمريکا به دنبال مناقشه با ايران نيست. اقدام امروز در راستاي تضمين ايمني و رفاه نيروهاي نظامي ما در سراسر منطقه و حفاظت از منافع ملي ما صورت گرفت. ما به نظارت هوشمندانه بر اوضاع ادامه مي دهيم و سطح نيروهايمان را با توجه به گزارش هاي اطلاعاتي و تهديدهاي معتبر تنظيم مي کنيم.»


نظر شما