شناسهٔ خبر: 33557703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سپید آنلاین | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد:

استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تکمیل پروژه «مهدی‌کلینیک» مجتمع بیمارستانی امام‌خمینی (ره) تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در بازدید از مجتمع بیمارستانی امام‌خمینی (ره) تهران و پروژه‌های در دست اجرای این مجتمع، بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تسریع در تکمیل پروژه ساخت بیمارستان 945 تخت خوابی «مهدی‌کلینیک» این مجتمع، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، در این بازدید که با همراهی مدیران کل معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجام شد، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن بازدید از بخش پیوند کبد بیمارستان امام‌خمینی (ره) که هم ‌اکنون با 16 تخت فعال و 4 تخت مراقبت‌های ویژه در حال ارائه خدمات است، با اشاره به شرایط خاص مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان، گفت: اعتقاد دارم حل مشکلات و چالش‌های بیمارستان نیازمند طرح جامعی است، ولی در کنار آن می‌توان برخی موارد را با سرعت بیشتر و تا پایان سال جاری، رفع کرد.

وی افزود: با وجود تمام تنگناهای مالی در وزارت بهداشت، بخشی از مشکلات، چالش‌ها و نارسایی‌های موجود، با بودجه فعلی قابل رفع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به تاکید وزیر بهداشت برای تسریع در تکمیل این پروژه تصریح کرد: برای این منظور، همکاری بخش غیر دولتی، مشارکت عمومی و خصوصی، جذب منابع و خدمات خیّران سلامت و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور از جمله منابع بانکی، با توجه به محدودیت‌های بودجه دولت، از برنامه‌های مورد نظر برای تسریع در افتتاح این پروژه خواهد بود.

وی افزود: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که با استفاده از تمام ظرفیت‌های اشاره شده، در دولت تدبیر و امید، شاهد افتتاح این بیمارستان و هدیه آن به مردم باشیم.

اختصاص ردیف مستقل عمرانی برای بیمارستان امام‌خمینی (ره)، خدمت بزرگی است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تهران نیز در این بازدید، با قدردانی از سید کامل تقوی‌نژاد برای انجام بازدیدهای میدانی از دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، گفت: اختصاص ردیف مستقل عمرانی برای بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، خدمت بزرگ و قابل تقدیری است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات این بیمارستان را برطرف کند.

دکتر محمود بیگلر، خواستار همکاری و مساعدت معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در تکمیل و راه‌اندازی ساختمان‌ مهدی‌کلینیک با 8 هزار متر مربع زیربنا شد و افزود: مقاوم‌سازی ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره)، تکمیل و راه‌اندازی پروژه بلوک زایمانی و ساختمان مرکزی درمانگاهی بیمارستان، از دیگر مواردی است که انتظار همکاری لازم در زمینه تعمیر، تکمیل و یا راه‌اندازی آنها را داریم.

گفتنی است، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران، هم ‌اکنون با 400 عضو هیات علمی، 4200 دانشجو، 1000 دانشجوی دستیاری تخصص و فوق تخصص و 22 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، فعالیت علمی، درمانی و پژوهشی در حال فعالیت است. این مجتمع، با 1700 تخت بیمارستانی در زمینی به مساحت 18 هکتار، 115 هزار متر مربع فضای مسقف، 64 بخش، 92 درمانگاه و 60 رشته تخصصی و فوق تخصصی، روزانه به 2 هزار بیمار سرپایی ارائه خدمت می‌کند و یک‌سوم پذیرش آن، بیماران مبتلا به سرطان هستند. همچنین ضریب اشغال تخت در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، 90 درصد و ضریب اشغال تخت اورژانس، 300 درصد است و در مجموع 70 هزار مراجعه اورژانسی و 7 هزار عمل جراحی در سال در این بیمارستان انجام می‌شود.

نظر شما