شناسهٔ خبر: 33542550 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بروز گرد و غبار در نوار شرقی، مناطق مرکزی و جنوب غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد از امروز تا آخر این هفته شاهد بروز گرد و خاک در مناطقی از نوار شرقی، جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور خواهیم بود که کاهش کیفیت هوا را در این مناطق به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از امروز (‌۲۸ خرداد) تا آخر هفته برخی از مناطق شمال غرب، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات رشته کوه البرز به ویژه البرز شرقی و غربی، برخی از نقاط سواحل دریای خزر و بخش‌های شرقی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهند داشت که معمولاً در بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: از امروز تا پایان هفته در نوار شرقی به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی شده که خیزش گرد و خاک در این منطقه دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: اما امروز و فردا در مناطق مرکزی کشور مانند جنوب استان تهران، جنوب استان سمنان، استان‌های اصفهان، یزد، مرکزی و قم گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده که پدیده گرد و خاک و انتقال آن از مناطق کویری به این مناطق وجود دارد.

رفیعی گفت: امروز و فردا برخی از مناطق جنوب غرب کشور هم وزش باد شدید خواهند داشت که احتمال خیزش گرد و خاک در مناطقی مانند بخش‌هایی از خوزستان و بوشهر وجود خواهد داشت.

وی افزود: سه روز آینده آب‌های بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است، چهارشنبه و پنج‌شنبه شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود که در مناطق شرقی خلیج فارس ارتفاع موج به سه متر خواهد رسید.

آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، که گاهی با وزش باد همراه است، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۵ درجه بالای صفر بود که فردا به ۲۷ درجه خواهد رسید، بیشینه دمای امروز تهران نیز ۳۶ درجه بالای صفر می‌شود.

رفیعی گفت: اهواز با دمای ۴۷ درجه بالای صفر، قم و بندرعباس ۴۱ و شهرکرد با دمای ۷ درجه بالای صفر، اردبیل ۱۰، زنجان، همدان و ارومیه ۱۲ درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نظر شما