شناسهٔ خبر: 33508532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان عشایری:

۲۸۰ طرح ساماندهی منابع آبی در مناطق عشایری کشور اجرا می‌شود

سمنان - رئیس سازمان عشایری بابیان اینکه ۲۸۰ طرح ساماندهی منابع آبی در مناطق عشایری کشور اجرایی می‌شود، گفت: برای این طرح‌ها دو هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید امور عشایری استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه برای اجرای ۲۸۰ طرح سامان‌دهی منابع آبی در مناطق عشایری کشور دو هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گفته‌شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه مکان‌یابی این تعداد طرح قبلاً صورت گرفته است لذا طبق برآوردها عملیات اجرایی آنها از همین سال جاری آغاز خواهد شد.

وی بابیان اینکه برای اصلاح منابع آبی و چشمه‌سارهای مناطق عشایر استان سمنان ۲۵ میلیارد ریال منظور شده است، افزود: این طرح‌ها می‌تواند به توسعه این مناطق منتهی شود لذا انجام آنها در دستور کار است.

رئیس سازمان عشایری کشور بابیان اینکه برای شش‌ماهه نخست سال جاری سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش را شامل می‌شود.

قندالی بابیان اینکه سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادی مناطق عشایری از محل مالیات بر ارزش‌افزوده تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: این منابع مالی و اعتباری می‌تواند به توسعه مناطق عشایری منتهی شود که امیدواریم مسئولان استانی برای گرفتن اعتبارات لازم تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی از افزایش تولید علوفه قابل‌برداشت مناطق عشایری تا یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن خبر داد و افزود: با توجه به بارندگی‌های خوب در مناطق عشایری به میزان رشد ۶۵ درصدی نسبت به میانگین ۳۰ سال کشور این میزان افزایش دور از انتظار نبوده است و میزان تولید علوفه در ۳۵ میلیون هکتار مناطق عشایری رشد داشته است.

نظر شما