شناسهٔ خبر: 33459338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

تمامی دستگاه های مرتبط در مبارزه با هجوم ملخ آماده باش کامل هستند

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: تمامی دستگاه های مرتبط در مبارزه با هجوم ملخ آماده باش کامل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه مجموعه اقدامات موثری برای کنترل و مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان هرمزگان انجام شده است، عنوان کرد: از روز نخست بروز این پدیده پیگیری های لازم از طریق تماس با وزیر کشور انجام شد و با دستور دکتر رحمانی فضلی تمامی امکانات در راستای مدیریت بحران هجوم ملخ ها به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: تمامی امکانات و منابع استان برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به کار گرفته شده و توانسته ایم تمامی درخواست های سازمان جهاد کشاورزی استان در این راستا را برآورده کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: مردم استان نیز در شهرستان‌هایی که درگیر پدیده هجوم ملخ ها بودند، مشارکت خوبی برای مبارزه داشتند و امکانات خود را پای کار آوردند.

وی گفت: وزرای کشور و جهاد کشاورزی به طور منظم پیگیر این امر در استان بوده و دستورات لازم را صادر کردند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار داده شده مبنی بر موج جدید هجوم ملخ ها به استان هرمزگان، تمامی دستگاه های مرتبط در آماده باش کامل هستند و امکانات لازم بر اساس اعلام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به کار گرفته می شود.

همتی بیان داشت: نیروهای بسیج، سپاه و ارتش در استان نیز برای همکاری آمادگی لازم را دارند و طبق تقاضای سازمان جهاد کشاورزی استان، امکانات خود را به مناطق مورد نظر اعزام خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما حفاظت از مزارع کشاورزی و باغات استان است، اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده هجوم ملخ ها، باز هم نیازمند همراهی و مشارکت مردم در راه مبارزه هستیم.

وی تاکید کرد: مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی اولویت مهم استان است و باید با همه امکانات حداکثر مبارزه صورت گیرد.

محمدرضا درگاهی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به جدیت، پیگیری و صدور دستورات ویژه از سوی دکتر همتی استاندار هرمزگان، این استان عملکرد قابل قبولی در مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی داشته است.

وی گفت: در تمامی شهرستان های درگیر این پدیده در هرمزگان ستادهای مدیریت بحران تشکیل شده و امکانات لازم برای مقابله با این پدیده به کار گرفته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان الگوی مشارکت مردم در مبارزه با ملخ های صحرایی بوده و در سطح بسیار بالایی مردم این استان در مبارزه با این پدیده مشارکت داشته اند.

درگاهی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته طی ۱۰ روز آینده شرایط ویژه ای در خصوص موج جدید هجوم ملخ های صحرایی خواهیم داشت و باید تمامی امکانات نهادها و دستگاه ها از جمله بسیج، سپاه و ارتش برای مبارزه به کار گیری شود.

نظر شما