شناسهٔ خبر: 33447981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سرهنگ رضا عزیزی:

خواب آلودگی رانندگان، مهم ترین دلیل واژگونی خودرو در استان است

رییس پلیس راه استان، همدان خواب آلودگی رانندگان را مهم ترین دلیل واژگونی خودرو در استان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رییس پلیس راه استان همدان ضمن اشاره به سوانح رانندگی در استان همدان و اینکه عمده دلیل واژگونی خودروها مربوط به خواب آلودگی رانندگان است، گفت: بیماران و افرادی که با تجویز پزشک مجبور به مصرف برخی از داروهای خواب آور هستند از رانندگی پرهیز کنند در غیر اینصورت موجب بروز سوانح رانندگی می شوند.

سرهنگ عزیزی افزود: رانندگان در صورت بیماری مسافرت خود را به تعویق انداخته یا برای عزیمت به مقصد، رانندگی خودرو را به فرد دارای گواهینامه و مهارت بسپارند.

وی مطرح کرد: همچنین در صورت مصرف داروهای خواب آور، رانندگان نباید رانندگی کنند و در صورت محرز شدن این موضوع برای پلیس، راننده خاطی به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم می شود.

وی ادامه داد: سرنشینان جلو نیز در خواب آلودگی راننده موثر هستند و در صورت بیدار ماندن این افراد و گفت و گو با راننده احتمال خواب آلودگی راننده و بروز سانحه احتمالی کاهش می یابد.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: برخی از سوانح به علت بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، مشغول شدن به تنظیم سیستم صوتی، شوخی با یکدیگر و مکالمه با تلفن همراه رخ می دهد.

سرهنگ عزیزی به رانندگان توصیه کرد: در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در نزدیکترین مکان ایمن نسبت به پارک وسیله نقلیه و استراحت کافی اقدام کنند همچنین پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.

وی گفت: عمده سوانح خطرناک و دسته جمعی ناشی از بی توجهی به جلو از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲ بامداد تا هشت صبح در محورهای اصلی رخ می دهد که در تمامی آنها راننده مقصر است.‌

رییس پلیس راه استان همدان ضمن اشاره به سوانح رانندگی در استان همدان و اینکه عمده دلیل واژگونی خودروها مربوط به خواب آلودگی رانندگان است، گفت: بیماران و افرادی که با تجویز پزشک مجبور به مصرف برخی از داروهای خواب آور هستند از رانندگی پرهیز کنند در غیر اینصورت موجب بروز سوانح رانندگی می شوند.

 

نظر شما