شناسهٔ خبر: 33427006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قاضي دادگاه بانک سرمايه: پولشويي در سريال شهرزاد در آينده مشخص خواهد شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- قاضي دادگاه رسيدگي کننده به اتهامات مسئولان سابق بانک سرمايه، درباره 2 ميليارد توماني که بابت سريال شهرزاد به متهم رديف دوم اين پرونده داده شده است، گفت: از بيان برخي مسائل معذورم ولي مي دانيم پول در ساخت فيلم شهرزاد بابت چه چيزي گرفته شده و در آينده مشخص مي ش
به گزارش آريا، قاضي اسدالله مسعودي‌مقام روز چهارشنبه در هفتمين جلسه رسيدگي به اتهامات 31 نفر از متهمان بانک سرمايه خطاب به وکيل احسان دلاويز متهم رديف دوم اين پرونده اظهار داشت: در هر جلسه مي‌گوئيم صداقت را رعايت کنيد ولي شما طفره مي‌رويد و من صداقتي از شما نديدم ولي ميدانم پول‌هايي را که گفتيد بابت چيست و کجا رفته و پولشويي پول‌ها سر از کجا در آورده است و در آينده مشخص مي‌شود.
رئيس شعبه سوم ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي اضافه کرد: آن چيزي که بيان مي‌کنيد ظاهر موضوع است ولي باطن آن به مسائل ديگر برمي‌گردد. شما طوري وانمود نکنيد که اطلاع نداريد.
وي افزود: رضوي ديروز مطالبي را در دادگاه بيان کرد ولي نمي‌خواهد برخي ديگر از مطالب را بيان کند.
فخرالدين جعفرزاده وکيل احسان دلاويز گفت: ما از اين مطالب بي اطلاعيم. آنچه من اطلاع دارم 11 فقره چک است که توسط خانم زهرا شريف کاظمي به مبلغ 2 ميليارد و 250 ميليون تومان صادر شده که اين چک‌ها در وجه آقاي قادري بوده است. البته بهتر بود اين چک‌ها رديابي مي‌شد تا ببينيد چه کسي آنها را وصول کرده است.
اين وکيل دادگستري افزود: نماينده دادستان گفته بود که اين چک‌ها 13 دست چرخيده و به يک شرکت داده شده است. وقتي مواردي براي شما ابهام دارد، چرا خودتان رفع ابهام نکرديد؟
جعفرزاده افزود: رضوي در جاي ديگر گفته دو فقره چک از بانک مسکن داده‌ايم. در جلسه چهارم رضوي درباره دلاويز گفته که نمي‌داند قادري چه کاره است. در واقع بخشي از اظهارات عليه دلاويز به سخنان رضوي و بخش ديگر به اظهارات ساير متهمان برمي گردد.
وي تأکيد کرد: اين مبلغ براي تبليغات در سريال شاهگوش بوده و قرار بوده درصدي از آن مبلغ را دلاويز دريافت کند. البته اظهارات خانم شريف کاظمي با اظهارات ساير متهمان و حتي خودش تناقض دارد.
گردش مالي دلاويز را تقديم دادگاه مي‌کنيم
جعفرزاده با اشاره به اظهارات روز گذشته نماينده دادستان گفت: آقاي قهرماني قاضي باهوشي است. چون گفت 30 ميليارد تومان گردش مالي دلاويز بعد از سال 93 بوده در حالي که گردش مالي يعني اينکه رقمي وارد حساب شود و پس از مدتي خارج شود و اسناد و مدارک آن موجود است.
تفاوت شهود و مطلعان
وي با طرح مسائل حقوقي درباره اظهارات شهود و مطلعان گفت: ماده 160 به بعد قانون مجازات اسلامي درباره ادله اثبات دعوا است و علم قاضي مهمترين مسئله‌اي است که از طرق مختلف حاصل مي‌شود.
جعفرزاده همچنين با اشاره به ماده 318 قانون آئين دادرسي کيفري و مواد بعد از آن، پنج تفاوت ميان شاهد و مطلع را برشمرد و گفت: دليلي که عليه موکل من در کيفرخواست وجود دارد اظهارات مطلعان است که اين اظهارات مي‌تواند مبناي علم قاضي براي صدور حکم باشد.
وي خطاب به نماينده دادستان گفت: شما به دلاويز مي‌گوئيد برخي اظهارات مطلعان ابهام دارد و از دلاويز مي‌خواهيد که اين ابهامات را برطرف کند. شما چطور با موردي که براي شما ابهام داشته است، کيفرخواست صادر کرديد و از آن دفاع مي‌کنيد؟
جعفرزاده افزود: دادستان در واقع مدعي است و بايد ادعاي خود را اثبات کند و آنگاه متهم بايد از خود دفاع کند.
وي با بيان اينکه 27 بند از دلايل نماينده دادستان را پاسخ داده و آنها را تجزيه و تحليل کرده است، گفت: قرائن شفاف و مورد تأکيد قانونگذار است و دلالت بر آن دارد که نمي‌توان سخنان متعارض ديگران را مورد استناد قرار داد. وکيل دلاويز افزود: رضوي اولين کسي است که 2 ميليارد تومان به صورت چک را مطرح کرد که بابت حق مشاوره به دلاويز داده است. آنچه در گزارش بازرسي آمده مشارکت در ساخت فيلم شهرزاد است.

نظر شما