شناسهٔ خبر: 33417465 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

آغاز عملیات بارگیری سکوی ۲۵۰۰ تنی فاز ۱۴پارس جنوبی

صاحب‌خبر -
 

عملیات به آب سپاری و بارگیری دریایی سکوی گازی فاز ۱۴پارس جنوبی با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس ایدرو و استاندار هرمزگان در محل کشتی سازی فراساحل ایران آغاز شد .

به گزارش ایدرونیوز ، محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت در این مراسم گفت: ۱۰۰درصد فرآیندهای مهندسی و طراحی این سکوی عظیم نفتی توسط مهندسان داخلی و با اتکا به توان داخل انجام شد و بیش از ۶۰درصد تجهیزات این سکوی ۲۵۰۰تنی بومی‌سازی شده که بیشترین حجم داخلی سازی بوده است. رئیس هیات عامل ایدرو همچنین با تقدیر از وزارت نفت در اعتماد به سازندگان داخلی و تلاش برای تعمیق داخلی‌سازی تجهیزات نفت و گاز افزود: در صورت واگذاری پروژه به سازندگان خارجی ۵۷۰ میلیون دلار خروج ارز رخ می داد که خوشبختانه با واسپاری داخلی ۴سکوی فاز ۱۴پارس جنوبی معادل این ارز در اقتصاد داخلی جریان یافته که سهم این سکو حدود ۱۵۰میلیون دلار بوده است که نزدیک به ۱۰میلیون نفر ساعت اشتغال ایجاد کرده است.

برپایه این گزارش، مجموع وزن سکوی ۱۴ Bو متعلقات آن هفت هزار تن است و با ورود این سکو به مسیر تولید روزانه ۵۰۰میلیون فوت مکعب گاز ترش، ۲۵هزار بشکه میعانات گازی و ۱۰۰تن گوگرد به حجم تولید حوزه گاز و انرژی کشور در سال رونق تولید افزوده می‌شود..

نظر شما