شناسهٔ خبر: 33333178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

مثلث بررسی کرد؛

بازی چندگانه باهنر، باخت-باخت می‌شود یا برد-برد؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فضای سیاسی کشور کم کم دارد آماده انتخابات مجلس می شود. اصولگرایان مکانیزم انتخاباتی خود را رونمایی کردند و اصلاح طلبان نیز در حال گرفتن تصمیمات نهایی برای حضور حداکثری در این میدان رقابت هستند.

در این میان باهنر یک بازی چندگانه ای را آغاز کرده است، او خیلی صریح و شفاف گفته در انتخابات مجلس نامزد نمی شود اما نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد. از طرفی گرچه با مکانیزم همگرایی اصولگرایان همراهی نشان می دهد ولی کانال های گفتگویی را هم با جناح رقیب باز کرده و مشغول رایزنی با نیروهای آن اردوگاه است.

البته همه بازی باهنر به این موارد ختم نمی شود او شانس خود را برای استفاده از ظرفیت های اجتماعی احمدی نژاد نیز برنامه ریزی دارد و پلن نخست آن را در ماه رمضان و افطاری جامعه اسلامی مهندسین به اجرا درآورد.

گرچه باهنر و سیاسیون عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری موضوع ائتلاف با احمدی نژاد در انتخابات مجلس را از اساس رد می کنند و معتقدند نه احمدی نژاد تمایلی برای حشر و نشر با اصولگرایان دارد و نه اصولگرایان دلخوشی از احمدی نژاد؛ اما شکل دادن به هر ائتلافی از هنرهای آقای لابی است.

نکته آخر اینکه با وجود امتنا و پرهیز حال حاضر باهنر برای حضور در انتخابات مجلس، نمی توان این مسئله را قطعی و حتمی تصور کرد. صحبت های محسن کوهکن فعال سیاسی اصولگرا و رفیق نزدیک محمدرضا باهنر  نیز نشان می دهد که در روزهای ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس  هر لحظه باید منتظر حضور باهنر در ستاد انتخابات برای نام نویسی بود.

کوهکن گفت: بنده در این مورد با آقای باهنر صحبت نکردم اما یقین دارم برای انتخابات مجلس و برای اینکه یک مجلس خوب و قدرتمند شکل بگیرد که بتواند مشکلات مردم را حل کند با صد در صد ظرفیتش به صحنه می‌آید. اما ممکن است الان سکوت کند و فردا که زمان ثبت‌نام است ناپدید شود و زمان یک هفته‌ای ثبت نام که به پایان رسید ظاهر شود و معلوم شود که ثبت‌نام هم نکرده است.

نتیجه بازی چندگانه باهنر را برای احیای نقش راست های سنتی در عرصه سیاسی کشور را الان کسی نمی تواند پیش بینی کند اما می توان گفت اگر خوب به اجرا درآید شاید هم او ببرد و هم سنتی ها یا آنکه حالت عکسش هم قابل پیش بینی است که هم او می بازد و هم سنتی ها.

نظر شما