شناسهٔ خبر: 33331933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موفقيت «چرنوبيل»، روسيه را مجبور به ساخت سريال کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در حالي که پخش سريال «چرنوبيل» از شبکه اچ‌بي‌او با اقبال زيادي روبه‌رو شد، روسيه هم اعلام کرده يک سريال تلويزيوني درباره ماجراي چرنوبيل در دست توليد دارد .

به گزارش آريا، يک شبکه تلويزيوني روسيه ماجراي فاجعه اتمي سال 1986 را در قالب يک سريال روي آنتن مي‌برد.

اين سريال با همکاري شبکه NTV که ميديا گازپروم مالک آن است، ساخته مي‌شود. وزارت فرهنگ روسيه نيز با فراهم آوردن 30 ميليون روبل (460 هزار دلار) در اين امر مشارکت کرده است. هنوز اعلام نشده کل هزينه ساخت اين سريال چقدر خواهد بود.

گفته شده فيلمبرداري اين سريال سال پيش در بلاروس همسايه روسيه انجام شده و اين مجموعه اکنون در مرحله پس از توليد است.

اطلاعات بيشتري درباره اين سريال ارائه نشده به جز اينکه اين سريال درباره گروهي از ماموران کاگ‌ب شوروي است که وظيفه‌شان کشف گروهي از ماموران سيا است که در چرنوبيل در حال جاسوسي هستند. اين خط داستاني در حالي منتشر شده است که روايت آمريکايي ماجراي چرنوبيل بر پنهان‌کاري مأموران کاگ‌ب در اين ماجرا و تلاش آن‌ها براي جلوگيري از انتشار واقعيت‌ها متمرکز بود.

هنوز اعلام نشده اين سريال چه زماني روي آنتن شبکه روسي مي‌رود.

سريال «چرنوبيل» محصول شبکه اچ‌بي‌او آمريکا، در روسيه نيز روي آنتن رفته بود و «آمِدياتيکا» که محصولات اچي‌بي‌او را ارائه مي‌کند، آن را پخش کرد.

با وجود اينکه اين سريال از سوي برخي از تماشاگران محلي با نقد روبه‌رو و عنوان شد که در ارائه کلي روح رژيم شوروي در سال‌هاي واپسين آن ناموفق بوده، اما اين سريال در روسيه با موفقيت روبه‌رو شد و در «کينو پوسک» که مترادف آي‌ام‌دي‌بي در روسيه است، امتياز 9.1 را از تماشاگران کسب کرد.

اين سريال در آمريکا نيز بهترين سريال تاريخ شد و بالاترين امتياز را از کاربران سايت آي‌ام‌دي‌بي دريافت کرد.

نظر شما