شناسهٔ خبر: 33326638 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درمان کبد چرب با چند ميوه خوشمزه

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کبد چرب يک از عارضه‌هاي شايع است که با مصرف چند ميوه ترش و خوشمزه مي‌توان اين عارضه را درمان کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران، کبد چرب يک بيماري شايع است و زماني اتفاق مي افتد که ذخاير چربي در کبد انباشته شود و اين تجمع چربي بر عملکرد کبد تأثير مي گذارد و موجب التهاب مي شود.
تغذيه و سبک زندگي درست در درمان کبد چرب موثر است، در زير، مي توانيد برخي از موثرترين ترين ميوه ها در درمان بيماري کبد چرب را بشناسيد.
تمر هندي بخوريد تا کبدتان ديگر چرب نباشد
تمر هندي يک ميوه عالي است که به هضم چربي و کاهش وزن کمک مي کند همچنين در درمان آرترواسکلروز که يک بيماري قلبي بوده موثر است.
همچنين مي تواند با کاهش کلسترول ميزان چربي اطراف کبد را کاهش دهد.
براي درمان کبد چرب علاوه بر مصرف انرژي هندي حدود ٣ گرم برگ تمر هندي را در يک ليتر آب بريزيد و روزانه حداقل سه ليوان آب بنوشيد.
کبد چرب را با ليمو درمان کنيد
ليمو و آب ليمو به درمان سريع بيماري کبد چرب کمک مي‌کند.
ليمو يک عامل بزرگ سم زدايي محسوب مي‌شود که داراي ويتامين C و اسيدهاي مفيد براي بدن است و به عنوان يک کمک کننده در گوارش عمل مي کند و به هضم غذا کمک مي‌کند.
ليمو هضم غذا را تحريک مي کند و به عملکرد آنزيم‌هاي کبد شما کمک مي کند.
درمان کبد چرب با گلابي
گلابي نه تنها حاوي مقادير زيادي مواد مغذي است، بلکه در رژيم هاي غذايي کاهش وزن به دليل آب و انرژي بالا موثر و غلظت بالا فروکتوز آن بالاست.
گلابي همچنين مقدار زيادي فيبر محلول و نامحلول دارد و به کاهش کلسترول و تنظيم عملکرد روده کمک مي‌کند و در درمان يبوست موثر است.
براي درمان کبد چرب روزانه ٢ عدد گلابي مصرف کنيد که ٢درصد نياز روزانه توصيه شده از ويتامين C، حدود ١درصد از مقدار توصيه شده روزانه اسيد فوليک و دوز عالي کامل از ويتامين‌هاي B (B1، B2، مقادير کمتر B3 و B6) و ويتامين E بدن را تامين مي‌کند.
جمع همه اين مواد در گلابي به درمان کبد چرب کمک مي‌کند و در دردهاي شکمي موثر است و پانکراس و کبد را سم‌زدايي و پاک مي کند.
فراموش نکنيد که يک ليوان آب گلابي يا تکه هاي گلابي در رژيم غذايي روزانه خود بگنجانند تا سالم بمانيد.

نظر شما