شناسهٔ خبر: 33279108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین:

نماز جمعه بهترین تریبون بیان مطالبات مردمی است

قزوین- مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: تریبون نماز جمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات عمومی مردم در چارچوب قانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در جلسه ستاد نماز جمعه شهر الوند که روز دوشنبه در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه فقید شهر الوند اظهار داشت: حجت الاسلام طهماسبی یکی از ائمه جمعه با سواد، مردمی، وحدت آفرین و انقلابی استان قزوین بود و مردم از ایشان و خدماتش همواره به نیکی یاد می کنند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به وظایف ستادهای نماز جمعه تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف نهاد نماز جمعه و ستادهای نماز جمعه، تقویت وحدت در جامعه است که باید همه افراد و گروه ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی درباره اتفاقات اخیر شهر الوند گفت: آنچه شهر الوند بیش از هر چیز به آن نیاز دارد آرامش و وحدت بین آحاد مردم با تمام اختلافات سیاسی و اجتماعی است که این مهم با محوریت امام جمعه محقق خواهد شد.

فاطمی نسب با اشاره به بیان مطالبات انقلابی و مردمی امام جمعه شهر الوند و امت حزب الله این شهرافزود: دغدغه انقلابیون شهر الوند به هیچ وجه در راستای منفعت شخصی و گروهی نبوده و روحیه انقلابی گری آنها موجب بیان مطالبه ها شده هر چند باید مراقب بود که هیجان های زود گذر بر این روحیه انقلابی گری غالب نشود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: در مطالبه و انقلابی گری ها باید اصول مطالبه گری براساس آیات قرآن کریم، روایات اهل بیت (ع) و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری لحاظ شود که خوشبختانه این مهم تا حدود زیادی در مطالبات مردم شهر الوند مشاهده می شود.

فاطمی نسب یادآورشد: در مطالبه گری باید اصل کرامت انسانی رعایت شود و اگر مفسده ای هنوز ثابت نشده نباید توسط مردم قضاوت شود چرا که براساس قوانین جمهوری اسلامی تشخیص این امور با قوه قضائیه است که خوشبختانه در این زمینه هم دادگستری استان قزوین به صورت مقتدرانه وارد عمل شده و موضوعات را پیگیری می کند.

وی افزود: نباید بخاطر جرم یک شخص در نهادی که منتسب به جمهوری اسلامی است آن شخص را به همه آن نهاد تعمیم داد و مطالبه گری هم در چارچوب های قانونی باشد در غیر اینصورت همین مطالبات به حق موجب سوء استفاده دشمنان و بدخواهان نظام خواهد شد.

فاطمی نسب گفت: تریبون نماز جمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به حق مردم است و این تریبون مقدس در اختیار همه اقشار و جریان های سیاسی تحت پوشش جمهوری اسلامی است البته نهاد نماز جمعه استان قزوین قاطعانه باهرگونه دهن کجی و تهدید به نهاد نماز جمعه برخورد خواهد کرد و هر شخص یا گروهی نمی تواند نسبت به اتفاقات آن و عزل و نصب های آن تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد.

وی با اشاره به اینکه در اصول و تبیین معارف اسلامی با هیچکس تعارف نداریم، افزود: بهترین مکان برای رسوایی و مقابله با مفاسد مختلف در نماز جمعه باید صورت گیرد که برای تاثیرگذاری هرچه بهتر و بیشتر لازم است سازوکارهای مهم رعایت شود.
 

نظر شما