شناسهٔ خبر: 33278401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کميسر حقوق بشر:

اسرائيل در حادثه «فجيره» دست داشت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- کميسر کميته بين‌المللي حقوق بشر در غرب آسيا (خاورميانه) اعلام کرد، محل حادثه بندر فجيره تحت سلطه نظامي آمريکاست و رژيم صهيونيستي در انفجارهاي بندر «فجيره» امارات دست داشت.
به گزارش خبرگزاري آريا، «هيثم ابوسعيد» کميسر کميته بين‌المللي حقوق بشر در غرب آسيا (خاورميانه) اعلام کرد،‌ خاورميانه شاهد تنش‌هايي است که با برگزاري کنفرانس‌هاي منطقه‌اي بدون حصول راه‌حل براي بحران‌ها بيشتر نيز مي‌شود.
بر اساس گزارش وبگاه لبناني «النشره»، ابوسعيد در ادامه گفت: اسرائيل از طريق متحدانش در منطقه و جهان تلاش مي‌کند حقايق را وارونه جلوه دهد و در انفجار کشتي‌هاي نفتي در الفجيره به صورت مستقيم دست داشت؛ اين کشتي‌ها در بندرهايي در منطقه خليج (فارس) قرار داشت که تحت تسلط کامل سامانه نظامي آمريکا قرار دارد بنابراين مسئوليت مستقيم اين موضوع بر عهده آمريکاست نه هيچ طرف ديگري. اتهام‌زني به ايران يا هر طرف ديگري (در ماجراي انفجارهاي مذکور) در راستاي اتهامات سياسي است که در خاورميانه به نتيجه‌اي نخواهد رسيد.
بيست و دوم ارديبهشت ماه گذشته (1398) وزارت خارجه امارات اعلام کرد: «چهار فروند کشتي تجاري غيرنظامي از مليت‌هاي مختلف، در نزديکي آب‌هاي سرزميني امارات در خليج عمان، در ساحل شرقي نزديک به امارت الفجيره و نزديک به آب‌هاي منطقه‌اي و آب‌هاي اقتصادي امارات، هدف عمليات خرابکارانه قرار گرفت».
شوراي همکاري خليج فارس و تعدادي از کشورهاي عربي با صدور بيانيه‌هاي جداگانه، حادثه براي چند کشتي در بندر فجيره امارات را محکوم کردند.
در آن زمان يک شرکت بيمه نروژي بدون ارائه هرگونه مستنداتي مدعي شده است «به احتمال خيلي زياد»، ايران در حمله اخير بندر «فجيره» نقش داشته است. شرکت بيمه نروژ در حالي چنين اتهاماتي را عليه ايران مطرح کرده است که برخي مقامات ايران ضمن محکوم کردن حادثه فجيره تأکيد کره بودند که ايران هيچ نقشي در اين حادثه ندارد.

نظر شما