شناسهٔ خبر: 33249914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بازار جهاني مانع افت قيمت سکه شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بازار طلا و سکه تهران ديروز در حالي نخستين روز هفته را آغاز کرد که با توجه به کاهش نوسان نرخ ارز و همچنين افت کم سابقه تقاضا براي خريد، انتظار ادامه کاهش قيمت‌ها وجود داشت، اما ديگر عامل اثرگذار، يعني بازار جهاني، مانع از افت بهاي سکه در بازار داخلي شد، زيرا نرخ اونس جهاني نسبت به روز پنج شنبه، 29 دلار افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، در معاملات روز شنبه يازدهم خردادماه 98 بازار طلا و سکه تهران، شاهد افزايش اندک نرخ‌ها بوديم. به گونه‌اي که سکه امامي رشد 20 هزار توماني را به ثبت رساند و همچنان در کانال 4 ميليون و 600 هزار تومان جا خوش کرد.
محمد کشتي آراي، رييس کميسيون تخصصي طلا و جواهر با بيان اين نکته که روز شنبه بازاري خلوت و کم تقاضا را شاهد بوديم اظهار داشت: داد و ستد‌ها اين روز‌ها در کمترين سطح چندماهه اخير قرار دارد و شنبه نيز اين روند تشديد و در نتيجه حباب سکه نيز اندکي تخليه شد.
وي به تابناک اقتصادي گفت: در عين حال، رشد نرخ جهاني طلا، مانعي در مقابل کاهش نرخ داخلي طلا و سکه در بازار تهران بود، زيرا هر اونس طلا در بازار جهاني فلزات گران بها، با رشد 19 دلاري نسبت به شنبه گذشته و همچنين رشد 29 دلاري نسبت به پايان هفته گذشته، به رقم 1305 دلار رسيد. اين در حالي است که بهاي ارز به ويژه دلار و يورو با کمترين نوسان همراه بودند و دلار در بازار آزاد به رقم 13750 تومان خريد و فروش شد.
کشتي آراي تاکيد کرد: در مجموع اگر روز شنبه نرخ جهاني طلا با افزايش مواجه نبود، شاهد کاهش قيمت و تخليه حباب سکه بوديم.
بر اساس اين گزارش، هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح جديد در روز گذشته با رشد 20 هزار توماني نسبت به روز پنج شنبه، به رقم 4 ميليون و 660 هزار تومان رسيد.
هر قطعه سکه تمام طرح قديم نيز، 4 ميليون و 550 هزار تومان قيمت گذاري شد و قيمت هر نيم سکه بهار آزادي به رقم 2 ميليون و 650 هزار تومان رسيد هر ربع سکه بهار آزادي يک ميليون و 710 هزار تومان ارزشگذاري شد.
همچنين هر سکه يک گرمي يک ميليون و 15 هزار تومان به فروش رفت و هر گرم طلاي 18 عيار، 422 هزار و 500 تومان قيمت گذاشته شد.
در عين حال، هر مثقال طلاي 17 عيار که به عنوان مبنا براي محاسبات نرخ گذاري است، يک ميليون و 830 هزار تومان تومان فروخته شد که نسبت به روز پنج شنبه، 10 هزار تومان افزايش داشته است.
حباب سکه نيز ديروز با کاهش 20 هزار توماني به رقم 480 هزار تومان رسيد.
-->

نظر شما