شناسهٔ خبر: 33229436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهي به رويارويي ايران و چين در دومين روز از هفته نخست ليگ ملت‌هاي واليبال

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- تيم ملي واليبال ايران پس از پيروزي مقابل ايتاليا در نخستين ديدار از ليگ ملت‌هاي واليبال از ساعت 16:30 شنبه برابر چين ميزبان هفته نخست اين رقابت ها به ميدان مي‌رود.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي فدراسيون واليبال، چين که در اکثر رشته هاي ورزشي سرآمد قاره کهن است، طي سال هاي گذشته به ندرت توانسته برابر تيم ملي واليبال ايران حرفي براي گفتن داشته باشد. اين تيم در دوره قبلي ليگ ملت ها متحمل شکست سختي از ايران شد و حالا در شرايطي که از امتياز ميزباني برخوردار است، از انگيزه زيادي براي پيروزي بر تيم ايران دارد.
چيني ها که در نخستين ديدارشان با اختلاف نزديک و در ست پنجم بازي برابر آلمان تسليم شدند، براي جمع کردم امتيازها و صعود به دور نهايي نيازمند پيروزي در دو بازي بعدي برابر ايران و ايتاليا هستند.
جيانگ چوان ستاره چيني ها نقش بسزايي در بازي پاياپاي تيمش برابر آلمان داشت و در حمله، دفاع روي تور و سرويس عملکرد قابل قبولي داشت. ميانگين سني چيني ها در اين مسابقات 24 سال و ميانگين قدي آن ها 198 سانتي متر است. با ارتفاع اسپک 351 و ارتفاع دفاع 339 يکي از تيم هاي خوب در آمار به شمار مي روند.
چيني ها امسال براي صعود به المپيک برنامه ريزي کرده اند و با سرمايه گذاري قابل توجه براي رسيدن به اين هدف تلاش مي کنند. رائول لوزانو سرمربي آرژانتيني و سابق تيم ملي واليبال ايران در انتخابي المپيک 2016 نيز هدايت اين تيم را بر عهده دارد.
چين تا کنون دو بار در بازي هاي المپيک شرکت کرده است که دومين بار در سال 2008 به دليل ميزباني در پکن سهميه گرفت. مقام هفتمي مسابقات قهرماني جهان بهترين عنوان اين تيم در رويدادهاي بين المللي به شمار مي رود. همچنين چين سه مدال طلا در بازي هاي آسيايي دارد.
در مقابل، تيم ملي ايران پس از پيروزي در نخستين گام ليگ ملت هاي واليبال مقابل ايتاليا، با روحيه دو چندان برابر چين به ميدان مي رود. شاگردان ايگور کولاکوويچ که در بازي نخست قدري تحت تاثير هواي شرجي و رطوبت بالاي شهر جيانگمن در دريافت اول و سرويس با مشکل روبه‌رو شده بودند، حالا بعد از انجام يک مسابقه رسمي شناخت بيش‌تري از محيط و سالن برگزاري اين رقابت ها خواهند داشت.
در تيم ايران امير غفور به عنوان امتياز آورترين بازيکن در ديدار اول معرفي شد. نمايش هماهنگ تيمي و ارائه يک بازي منطقي از ملي پوشان موجب شد تا در نهايت ايتاليا شکست بخورد. حال بايد ديد سروقامتان واليبال ايران در برابر چين هم مي‍توانند به برتري برسند و يا اين که چين در خانه حريف آسيايي خود را شکست خواهد داد.

نظر شما