شناسهٔ خبر: 33225338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

روز قدس در جهان ـ عمان

مراسم روز جهانی قدس در مسقط برگزار شد/ نوری شاهرودی: بررسی مساله فلسطین بدون توجه به افکار امام خمینی(ره) ممکن نیست

خبرگزاری ایرنا / ابنا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر مسقط پایتخت عمان، مراسم روز جهانی قدس را برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ همایش روز جهانی قدس و سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور علمای مذاهب مختلف، دانشگاهیان، فعالان اقتصادی، برخی از سفرای کشورهای مختلف و جمعی از ایرانیان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در «مسقط» پایتخت عمان برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمین «نوری شاهرودی» سفیر ایران در عمان شامگاه پنج شنبه نهم خردادماه در این مراسم در خصوص اهمیت روز قدس و نقش امام خمینی (ره) در این باره گفت: حمایت گسترده مادی و معنوی امام از فلسطین بیانگر اهمیت سرزمین‌های اسلامی در افکار و نهضت ایشان است. به گونه‌ای که ایشان توانست این موضوع را تفهیم کند که میان مبارزه با استبداد و مبارزه با اشغال فلسطین جدایی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه فلسطین جایگاه مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دارد، افزود: بررسی مساله فلسطین بدون توجه به افکار امام خمینی در این خصوص ممکن نیست و بحث درباره این دو موضوع (امام و فلسطین) در واقع بحث درباره منافع امت اسلام و تلاش در راه قیام و آزادی است.

نوری شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شرایط کنونی محنت بار جهان اسلام متأسفانه فرصت مناسبی برای دشمنان فلسطین و قدس فراهم کرده تا بتوانند اقدامات تجاوزکارانه خود را اندکی به پیش برند اما بدون شک در اشتباهی بزرگ گرفتارند. قدس بزرگ‌تر از آن است که بلعیده شود و فلسطین و ملت بزرگ و غیور آن بزرگ‌تر از آنند که فراموش شوند.

وی تصریح کرد، قدس نماد فلسطین و مسلمانان است. برترین نماد وحدت که می‌تواند همه مسلمانان را گردهم آورد. آزادی قدس هدف والایی است که محور وحدت همه مسلمانان خواهد بود و همه باید در این مسیر اختلافات خود را کنار گذارند تا منافع اسلامی محقق شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی در حمایت از مبارزات مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیانش بخصوص آمریکای جنایتکار استوار ایستاده و راهپیمایی روز جهانی قدس پر شورتر از گذشته برگزار خواهد شد.

* میزگرد

در ادامه این مراسم، میزگردی با حضور حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی جوادی آملی» و دو تن از اندیشمندان عمانی برگزار شد.

اندیشمندان شرکت کننده در این میزگرد موضوعاتی مانند وحدت مسلمانان، اهمیت مسأله قدس، آرمان فلسطین و نقش حضرت امام خمینی(ره) در زنده نگه داشتن و پیشبرد آنها پرداختند.

         

برای دیدن تصاویری از این همایش ایـنـجـا را کلیک کنید.

.................................
پایان پیام/ 268 ـ 101

برچسب‌ها:

نظر شما