شناسهٔ خبر: 33173146 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

قابلیت رشد سهم معدن در زنجیره های صنعتی تا ۴۰ برابر

رئیس هیأت عامل ایمیدرو اعلام کرد: بنا بر گزارش نهادهای معتبر آماری جهانی، سهم معدن در زنجیره‌های صنعتی تا ۴۰ برابر قابلیت رشد دارد. - جهان صنعت نیوز

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز| به گزارش مس پرس به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور با بیان این مطلب اظهار داشت: نقش معدن در اقتصاد برخی کشورها بسیار حیاتی است و توانسته سهم بالایی در توسعه زنجیره‌های صنعتی ایفا کند و زیرساخت‌های صنعتی و اشتغال قابل‌توجهی برای آنها به وجود آورد.
وی ادامه داد: در کشور ما نیز با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی و نیروی انسانی توانمند، این سهم می‌تواند ارتقا یابد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به محدودیت‌های بین‌المللی و موانع ایجادشده بر سر راه اقتصاد ایران تصریح کرد: معدن و صنایع معدنی یکی از بخش‌های اقتصادی کشور است که سهم آن از اقتصاد در حدود ۴ درصد بوده و نقشی کلیدی در ایجاد ارزش‌افزوده زنجیره بعد از خود در صنایع مختلف ازجمله ساختمان، لوازم خانگی، خودرو، زیرساخت‌ها و غیره ایفا می‌کند.
وی افزود: زنجیره معدن و صنایع معدنی در ایران به دلیل وابستگی به منابع طبیعی معدنی و منابع انرژی درون کشور، مقاومت زیادی در مقابل فشارهای بیرونی داشته و قدرت رقابت زیادی در عرضه بین‌المللی دارد.
غریب پور بیان داشت: با وجود تحریم‌ها و رکود بازار داخلی و کاهش ارزش پول ملی، شاهد رشد رقابت‌پذیری این حوزه در بازارهای جهانی هستیم و روند صادرات آن به ۲۰ درصد کل کشور رسیده و به حدود ۱۰۰ کشور دنیا صادرات صورت گرفته است.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به نقش مهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی گفت: این بخش رشد ارزش‌افزوده صنعتی کشور را بالا می‌برد و همچنین، اهمیتی استراتژیک در تأمین ارز مورد نیاز کشور داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به استعدادهای این بخش، معدن می‌تواند در سال ۹۸ که به نام «رونق تولید» هدف‌گذاری شده است، به رشد اقتصادی و صادرات غیرنفتی کمک زیادی کند.




نظر شما