شناسهٔ خبر: 33163334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

بازرس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان:

یک میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ارزش ریالی کشفیات بازرسی های انجام شده سال ۹۷ از واحد های صنفی و غیر صنفی، یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال است.

صاحب‌خبر -

 رضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان اظهار داشت: سال گذشته شش هزار و ۷۳۴ بازرسی از شش هزار و ۱۲۵ واحد صنفی و ۶۱۸ واحد غیر صنفی صورت گرفت که منجر به تشکیل ۴۳۱ پرونده قاچاق کالا شد.

بهرامی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در سال ۹۷ گفت: ۳۸۳ هزار نخ سیگار قاچاق و ۷۰ بسته تنباکوی ۵۰ گرمی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون کشف شد.

وی افزود: در بازرسی از واحدهای عرضه کننده لوازم آرایشی بهداشتی ، پنج هزار و ۷۲۷ قلم کالای قاچاق به ارزش ۲۹۸ میلیون ریال کشف شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از ۱۵۸۰ واحدهای عرضه کننده مواد غذایی، ۱۲۲۶ واحد کالای قاچاق کشف و ۶۷ پرونده به ارزش ۷۴ میلیون ریال تشکیل شد.

بهرامی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه گفت: کارشناسی و ارزش گذاری بیش از ۱۸۷ فقره پرونده سیگارت مکشوفه خارجی و همچنین کارشناسی در زمینه بدل و تقلبی سیگارت‌های اصلی از غیر اصلی انجام شده است.

بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تهیه بسته حمایت از تولید داخل با استناد به ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان، تهیه و تنظیم لیست واحدهای تولیدی استان و انعکاس آن به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان بمنظور استفاده از محصولات تولیدی استان در راستای حمایت از تولید داخل و جلوگیری از مصرف کالای خارجی از جمله این اقدامات است.

نظر شما