شناسهٔ خبر: 33143919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ترامپ از ميانجيگري ژاپن براي حل تنش تهران و واشنگتن استقبال کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- يک روزنامه ژاپني امروز(دوشنبه) نوشت: دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا از سفر آتي نخست وزير ژاپن و ايفاي نقش ميانجيگر براي حل تنش ميان تهران و و اشنگتن استقبال کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روزنامه يوميوري شيمبو، «شينزو آبه» نخست وزير ژاپن، تصميم خود براي حل تنش ميان ايران و آمريکا را با ترامپ در حين بازي گلف در روز گذشته مطرح کرده است.
ترامپ از روز 4 خردادماه براي ديداري 4 روزه وارد ژاپن شده است.
اين روزنامه به نقل از برخي منابع دولتي افزود: ترامپ در واکنش به سخنان نخست وزير ژاپن از مواضع وي در مورد ايران حمايت و بر سفر هر چه زودتر او به تهران تاکيد کرده است.
بنابر گزارش ها، آبه در راستاي سفر آتي خود به ايران با «جان بولتون» مشاور امنيت ملي آمريکا و محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران نيز به گفت و گو پرداخته است.
به گزارش رويترز، ژاپن به عنوان يکي از متحدان اصلي آمريکا هميشه خواهان حفظ روابط دوستانه خود با ايران بوده است.
رويترز در ادامه نوشت، نخست وزير ژاپن قرار است در ماه ژوئن(خردادو تير) به ايران سفر کند.
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز اواخر ارديبهشت ماه گذشته با سفر به ژاپن با شينزو آبه نخست وزير اين کشور ديدار و گفت وگو کرده بود.
پيش از اين سخنگوي وزارت خارجه درباره خبرهاي منتشره در خصوص سفر نخست وزير ژاپن به ايران گفته بود: حسن روحاني از شينزو آبه از قبل براي سفر به تهران دعوت به عمل آورده‌اند که ايشان هم در پاسخ گفته‌اند در زمان مناسب اين سفر انجام خواهد شد.

نظر شما