شناسهٔ خبر: 33135063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هاشمي در جمع خبرنگاران:

15 درصد از تجهيزات مترو در گمرک باقي مانده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در مورد عدم ورود قطارهاي جديد به ناوگان مترو گفت: 10 قطار در حال‌ مونتاژ در کارخانه واگن‌سازي است، اما 15 درصد از تجهيزات مترو در گمرک باقي‌ مانده است و اين قطارها معطل قطعات هستند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمي رفسنجاني در حاشيه صد و چهل و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسه هم انديشي صبح امروز شهردار تهران و اعضاي شوراي شهر گفت: يکي از موضوعات جلسه هم انديشي امروز بحث ادغام فعاليت‌هاي شهربان و حريم بان در نظام انتظامي شهرداري بود. اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران گلايه داشتند که چرا بايد اين موضوع را از طريق مطبوعات متوجه مي‌شدند. البته شهردار تهران در اين رابطه توضيح داد که مسير ادغام در گذشته طي شده بوده و اين گونه نيست که به يک باره تصميم به ادغام گرفته شده باشد.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه گفته مي شود يکي از شهرداران مناطق قرار است معاون شهردار شود، عنوان کرد: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران نبايد در انتصابات دخالت مستقيمي داشته باشند، اما بايد بدانند که چه کساني قرار است منصوب شوند تا بتوانند نکته نظرات خود را در اين زمينه بيان‌ کنند و اين موضوع به اطلاع شهردار تهران رسيد.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه يکي ديگر از موضوعات جلسه هم انديشي بحث عدم توجه شهرداري به طرح‌هاي مصوب شوراي اسلامي شهر تهران بود، اضافه کرد: البته اين بي توجهي تنها مربوط به اين دوره نيست و در دوره دو شهردار قبلي نيز اتفاق افتاده و شاهد هستيم که طرح هايي که به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران رسيده يا ابلاغ نشده و يا در صورت ابلاغ، عمل نمي‌شود.
به گفته هاشمي بر اين اساس قرار شد هيات رييسه ليستي از اين طرح‌ها را دريافت کرده و به اطلاع شهردار تهران برساند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه امروز بررسي اساسنامه شوراياري به اتمام رسيد، گفت: اما از آن جايي که برخي از اعضا معتقد بودند اساسنامه به تصويب هيات تطبيق نرسد، نمي‌توانيم آيين‌نامه‌ اجرايي برگزاري انتخابات را نهايي کنيم، به‌ هر حال به همين دليل بررسي آيين‌نامه‌ برگزاري انتخابات شواياري ها از دستور کار خارج شد.
وي همچنين در مورد عرضه يک نوع برنج در فروشگاه شهروند، عنوان کرد: اتفاقا در جلسه صبح امروز از شهردار تهران در اين خصوص سوال شد و وي توضيح داد که بازرسي را براي پيگيري اين موضوع تعيين کرده و فروشگاه «شهروند» درخواست اين را داشته است که برنج‌ها را به آزمايشگاه بفرستند.
هاشمي با بيان اينکه نظر تعزيرات در اين زمينه منفي بود، ادامه داد: فروشگاه شهروند درخواست دارد که يک نهاد ثالث در اين مورد نظر دهد، اما تعزيرات اعلام کرده است که برنج‌ها بدون کيفيت و ناخالص بوده و از آن جايي که يک مقام قضايي است، اجازه داده که برنج‌ها به جاي کيلويي 25 هزار تومان، کيلويي 10 هزار تومان فروخته شوند. شهروند اين موضوع را قبول ندارد و عنوان کرده که نمونه برنج‌ها را براي آزمايش به آزمايشگاه مي‌فرستد تا از واقعيت آگاه شوند.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد عدم ورود قطارهاي جديد به ناوگان مترو عنوان کرد: 10 قطار در حال‌ مونتاژ در کارخانه واگن‌سازي است، اما 15 درصد از تجهيزات مترو در گمرک باقي‌ مانده است و اين قطارها معطل قطعات هستند و اين گونه نيست که برخي تصور مي‌کنند تجهيزات مورد نياز قطارها از گمرک ترخيص شده است.
هاشمي در پاسخ به سوالي مبني بر توزيع نامناسب سهميه طرح ترافيک خبرنگاران ميان رسانه‌ها، تصريح کرد‌: اتفاقا از شهردار تهران نيز پيامکي دريافت کردم که به همين موضوع توزيع رانتي بين دستگاه‌هاي خبري اشاره داشت، اما در شوراي اسلامي شهر تهران هيچ مصوبه‌اي در مورد نحوه توزيع نداشتيم و تصميمات در اين خصوص به شهردار و معاون حمل و نقل باز مي‌گردد.
هاشمي افزود: بحث تغييرات و روش انتصابات مشخص است و اين بحث که کي به کجا برود، مطرح نبوده است و قرار شد از آن جايي که زمزمه تغيير چند شهردار نيز به گوش مي‌رسد، تعاملات دوستانه باشد.

نظر شما