شناسهٔ خبر: 33123659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دعوت «روحاني» از رئيس‌جمهور عراق براي سفر به تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- "برهم صالح" رئيس جمهور عراق در ديدار با "محمد جواد ظريف" وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، تقويت مناسبات با ايران و کشورهاي اسلامي را عاملي براي افزايش ثبات در منطقه و برقراري روابط متوازن در چارچوب منافع مشترک با همه کشورها به ويژه همسايگان دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين ديدار که با حضور "ايرج مسجدي" سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد و هيأت همراه وزير امور خارجه شنبه شب در محل اقامت رئيس جمهوري عراق انجام شد، دو طرف در خصوص آخرين تحولات منطقه و نيز روابط دو جانبه رايزني و بر حل مسالمت آميز مسائل منطقه تاکيد کردند.
بيانيه دفتر رياست جمهوري عراق حاکي از آن است که ضرورت تلاش براي جلوگيري از بروز درگيري يا افزايش تنش در منطقه، تکيه بر گفت و گوي سازنده با هدف تقويت پايه‌هاي صلح در منطقه و اهميت تلاش مشترک براي حفظ منطقه از زيان‌هاي ناشي از تحريم‌ها از جمله محورهاي مطرح شده در اين ديدار بود.
دو طرف همچنين در خصوص رسيدن به راه حل هاي سياسي براي بحران‌هاي جاري تاکيد کردند.
رئيس جمهوري عراق نيز در اين ديدار بر اهميت تقويت روابط جمهوري عراق با جمهوري اسلامي ايران و همچنين تلاش براي گسترش مناسبات با کشورهاي اسلامي و عربي تاکيد کرد.
به گزارش شبکه خبري العالم وزير امور خارجه ايران نيز در اين ديدار با ابراز علاقمندي تهران براي گسترش افق‌هاي همکاري و هماهنگي ميان دو کشور تصريح کرد: ايران در تمام عرصه‌ها از عراق حمايت مي‌کند.
ظريف در اين ديدار همچنين دعوت رسمي حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران از برهم صالح رئيس جمهوري عراق براي سفر به تهران را تقديم وي کرد.
صالح نيز با استقبال از اين دعوت ابراز اميدواري کرد در اولين فرصت به تهران سفر کند.
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران عصر روز شنبه در رأس هيأت بلندپايه سياسي براي انجام يک سفر رسمي دو روزه وارد بغداد شد.
وي در نخست روز اين سفر جداگانه با "عادل عبدالمهدي` نخست وزير و "برهم صالح" رئيس جمهور عراق ديدار و با آنان در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌اي و بين المللي ديدار و گفت و گو کرد.
ديدار با "محمد علي الحکيم" وزير امور خارجه عراق از ديگر برنامه‌هاي سفر ظريف به بغداد اعلام شده است.
 



نظر شما