شناسهٔ خبر: 33103230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سناتور آمريکايي:

ترامپ براي فروش سلاح به عربستان قانون را دور مي زند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سناتور باب منندز: ترامپ کنگره را مطلع کرده است از يک راه گريز در قوانين فدرال براي دور زدن محدوديت در زمينه فروش تسليحات به عربستان استفاده خواهد کرد.
به گزارش آريا و به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره؛ باب منندز سناتور دموکرات آمريکايي گفت: دولت ترامپ در دفاع از حقوق بشر شکست خورده است چرا که از حکومت هاي استبدادي چون عربستان سعودي حمايت مي کند.
باب منندز گفت: دولت ترامپ نتوانست بهانه اي قانوني براي فروش سلاح به عربستان و امارات بياورد.
سناتور باب منندز اعلام کرد دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا, کنگره را مطلع کرده است که از يک راه گريز در قوانين فدرال براي دور زدن محدوديت در زمينه فروش تسليحات به عربستان سعودي استفاده خواهد کرد.
منندز, که عضو دموکرات اصلي کميته روابط خارجي سناي آمريکا است, گفت کنگره روز جمعه مطلع شد که دولت اعلاميه اي اضطراري صادر کرده است که به واشنگتن اجازه مي دهد به رغم مخالفت هاي کنگره, سلاح به عربستان سعودي, امارات عربي متحده و ديگر کشورها بفروشد. وي خاطر نشان کرد دولت ترامپ دليل اين کار را توضيح نداده است.
مخالفت ها در کنگره آمريکا با حمايت نظامي اين کشور از عربستان رو به افزايش است و بيش از يک سال است قانونگذاران جلوي فروش تسليحات به سعودي ها را به ارزش حدود دو ميليارد دلار گرفته اند.

نظر شما