شناسهٔ خبر: 33096556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

پکن: جنگ تجاری باعث خروج شرکت‌های خارجی از چین نمی‌شود

وزارت خارجه چین اعلام کرد تعرفه‌های فزاینده آمریکا علیه چین هرگز در اراده شرکت‌های خارجی برای بازرگانی و تجارت در چین خللی ایجاد نخواهد کرد و باعث خروج آنها از بازار چین نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خارجه چین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود جنگ تعرفه‌ها و فشارهای اقتصادی بر پکن باعث خروج شرکت‌های خارجی از چین می‌شود، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران خارجی بازار چین را جذاب می‌دانند.
ترامپ می‌گوید فشارهای فزاینده و افزودن بر تعرفه‌ها موجب خواهد شد تا شرکت‌ها، سرمایه گذاران و تولید کنندگان خارجی از بازارچین خارج شده و به سمت ویتنام و دیگر کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی بروند.
لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه هم در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در پکن این اظهارات را بی ارزش توصیف کرد و گفت که آمریکا هنوز رویه باج خواهی و باج گیری را دنبال می‌کند در طول یک سال گذشته هیچکدام از فشارها باعث خروج بازرگانان و تولید کنندگان خارجی از بازار چین نشده است.
وی گفت: بر عکس شرکت‌هایی نظیر تسلا و بی ام دبلیو و بسیاری دیگر در یک سال گذشته میزان سرمایه گذاری خود را در چین افزایش داده اند و از شرایط خوبی هم برخوردارند.
با وجود این اظهارات طرفین، اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که شرکت‌های آمریکایی در بازار چین از تعرفه‌های ترامپ علیه پکن حمایت می‌کنند و شماری از این شرکت‌ها از سرمایه گذاری در بازار چین خودداری کرده اند و برخی به دنبال بازارهای دیگر برای فعالیت‌های تجاری هستند.
اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین هم از آنچه انتقال اجباری فناوری از سوی چین خوانده شده انتقاد کرده و افزوده است که چین وجود این مشکل را رد می‌کند اما شرکت‌های خارجی نگران تبعیض‌ها و بی عدالتی‌های چین هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما