شناسهٔ خبر: 33069333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عملکرد اصلاحات فقط در انتخابات خلاصه نمي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام (ره) گفت: عملکرد اصلاحات فقط در انتخابات خلاصه نمي شود بلکه بايد به دنبال تربيت نيروهاي انساني شايسته در جامعه باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيدهادي خامنه اي شامگاه روز چهارشنبه در نشست هم انديشي ساليانه جبهه اصلاحات شهرستان فلاورجان در محل اردوگاه شهيد بهشتي شهر ابريشم در غرب اصفهان افزود: اصلاحات در جامعه بايد آنقدر نيروي شايسته تربيت کند که حتي طرفداران استصوابي هرچه بگردند، همان نيروها را بيابند و ناچار به انتخاب آنها باشند آنگاه اصلاحات به هدف خود رسيده است.
وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي از جنس اصلاحات بود، اظهارداشت: ما به دنبال همان اصلاحات، تحکيم قوانين و جلوگيري از سوء استفاده ها، اختلاس، خيانت و ندانم کارهاي ناشي از جهالت هستيم و اصلاحات بازگشت به دوران طلايي انقلاب اسلامي است.
حجت الاسلام خامنه اي با بيان اينکه اصلاحات فقط گروه بندي سياسي در سطح نازل و رقابت بر سر قدرت نيست، تاکيد کرد: اصلاحات سطح بالاتري دارد.
وي با اشاره به اينکه کار اصلي اصلاحات بايد بازشناسي افکار و انديشه هاي اين طيف و نشر آن با زبان قابل فهم براي نسل امروز باشد، اضافه کرد: نسل امروز يا همان سوم، با ديروز و گذشته تفاوت دارد و لازم است با زبان خودشان با آنها صحبت کرد.
دبير کل مجمع نيروهاي خط امام (ره) گفت: در کمال تاسف ترجمان واقعي تفکر انقلاب اسلامي در کشور چندان موفق نبود و نشانه آن دين گريزي و دين ستيزي در نسل سوم است.
وي با بيان اينکه جوانان امروز منطق ما را نمي فهمند، افزود: اگر به همين روال پيش رود 2 نسل بعد با مباني اوليه اين مباحث هيچ آشنايي ندارد و آنوقت فاجعه خواهد بود.
حجت الاسلام خامنه اي ادامه داد: ما به تدريج از خط اصلي انقلاب اسلامي فاصله گرفتيم و ناداني ها، ندانم کاري ها، حسدها، کندروي ها و تندروي ها در اين موضوع تاثير گذار بود.
وي با بيان اينکه عده اي برخي مسائل را که به گفت و گو نياز دارد به صورت پارادايم در نظر گرفتند و گفتند همه بايد آنها را قبول کنند و اصل و فرع را هم اشتباه گرفتند، تصريح کرد: به جاي اينکه راه هاي فساد را ببندند به مسائلي مانند حجاب و امثال آن چسبيدند هرچند حجاب واجب است اما در تناسب با آن مسائل، درجه چندم مي باشد.
دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام (ره) تاکيد کرد: اصلاح طلبان به فهماندن و تشويق جوانان به کتاب خواندن نياز دارند زيرا نسل امروز فست فودي (fast food) شده است و همه چيز را سريع و خلاصه از اينترنت دريافت مي کنند.
وي با تاکيد براينکه اصلاحات، سلسله شعارها و رقابت هاي سطحي نيست، اضافه کرد: ما تا خودمان را تغيير ندهيم نمي توانيم جامعه را تغيير دهيم و براي اين کار بايد به اطلاعات سياسي، اجتماعي، تاريخي، حقوقي، حقوق شهروندي و مسائل ديني بيفزاييم.
حجت الاسلام خامنه اي با بيان اينکه امروز افراد منتسب به اصلاح طلبان در صف کساني که اشتباهاتي کردند، ديده مي شود، اظهار داشت: ما بايد در درجه اول خودمان را اصلاح کنيم زيرا صف ما در همه مختصات از صف کساني که مصلح نيستند، جدا نيست.
وي با بيان اينکه اصلاحات در شکل کلي خود با شرايط موجود جامعه سر سازش ندارد و با بسياري از هنجارهاي کنوني مخالف است، تصريح کرد: بسياري از رفتارهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در جامعه ما مطابق با اصول اصلاحات نيست.
دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام (ره) با بيان اينکه ما براي تحکيم اصول و مباني اصلاحات بايد جهاد و کوشش کنيم، افزود: امروز ديگر عده اي هدف را آنقدر کوچک گرفتند که فقط نزديک شدن به قدرت هدف متعالي از اصلاحات به نظر مي آيد.
وي با بيان اينکه عده اي در مصاحبه ها به عنوان سخنگوي اصلاحات از طرف همه جبهه اصلاحات حرف مي زنند، ادامه داد: بدانيم که اين افراد سخنگوي خود هستند و اصلاحات چنين نظراتي ندارد.
وي با تاکيد بر اينکه اصلاحات در ذات و طبيعت خود اعتدال گرا مي باشد و دنبال جنگ و دعوا نيست، اظهار داشت: هدف اصلاحات اين نيست که به هر قيمت خود را به حاکميت و قدرت نزديک کند ولو با سازش هاي ناشايست و کوچک کردن اخلاق و اهداف متعالي اصلاحات.
حجت الاسلام خامنه اي با بيان اينکه بايد مراقب باشيم و کساني که خط نگه دار هستند تذکر دهند، گفت: البته کارهاي فرهنگي و فکري زودبازده نيست و اگر امروز بناي انديشه اي را بگذاريد 10 تا 20 سال بعد شاهد نتيجه خواهيد بود.
به گفته وي، افرادي که امروز جامعه ما را به اين روز در آوردند و انقلاب را از اهداف اصلي کمي دور کردند از ديروز و پريروز شروع نکردند بلکه از اوائل انقلاب شروع کرده و امروز به نتيجه رسيدند.
حجت الاسلام خامنه اي پيشنهاد کرد که در جلسات قرآن، وقت مناسبي جهت ترجمه و تفسير معاني آيات در نظر گرفته شود.
جبهه اصلاحات شهرستان فلاورجان فعاليت خود را از سال 93 آغاز کرده است.
3011/6026/
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما