شناسهٔ خبر: 33065754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پلوسي: ترامپ مرتکب پنهان کاري شده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس دمکرات مجلس نمايندگان آمريکا ترامپ را متهم به دست داشتن در پنهان کاري و جلوگيري از افشاي جرم کرد.

نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريکا عصر چهارشنبه پس از نشست داخلي اعضاي دمکرات اين مجلس ترامپ رئيس جمهوري اين کشور را به پنهان کاري متهم کرد.
پلوسي گفت: معتقديم که دنبال کردن واقعيت ها بسيار مهم است، ما معتقديم که هيچ کس حتي رئيس جمهوري ايالات متحده بالاتر از قانون نيست و باور ما اين است که ترامپ در پنهان کاري دست دارد.
اين اظهارات رئيس مجلس نمايندگان آمريکا در حالي است که تعداد نمايندگان خواستار استيضاح دونالد ترامپ رئيس جمهوري اين کشور در حال افزايش است.
ترامپ پس از انتشار گزارش رابرت مولر بازپرس ويژه پرونده دخالت روسيه در انتخابات آمريکا با وجود آنکه اتهام روشني مبني بر تباني با مسکو يا پيشگيري از اجراي عدالت متوجه او نبود، همچنان تحت فشار دمکرات ها است.
همزمان با فشار دمکرات ها براي آغاز فرايند رسمي استيضاح ترامپ، «جاستين آماش» عضو جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا نيز در اقدامي جنجال به عنوان اولين جمهوريخواه به اين حرکت پيوست.
مولر در گزارش خود نوشته بود که شواهدي درباره تباني روسيه و ترامپ نيافته است اما به اين پرسش که آيا ترامپ در اجراي اين تحقيقات کارشکني کرده است يا نه، جوابي نداد.
ويليام بار وزير دادگستري ابتدا خلاصه اي چهار صفحه اي از اين گزارش منتشر کرد و بعد با سانسور بخش هايي از آن ، کل اين گزارش را انتشار داد.
تلاش ها براي استيضاح ترامپ در حالي است که پلوسي گفته است آغاز روند استيضاح بايد از حمايت اعضاي هر دو حزب دموکرات و جمهوريخواه برخوردار باشد.
شبد**9416**1010
انتهاي پيام /*

نظر شما