شناسهٔ خبر: 33014766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ترامپ با تهديد خود اوج ناآشنايي خود با تاريخ ايران را نشان داد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون اول رئيس جمهوري با اشاره به توييت تهديدآميز اخير ترامپ نسبت به ايران، گفت: ترامپ متاسفانه اوج ناآشنايي خود با تاريخ ايران را نشان داد.

اسحاق جهانگيري عصر دوشنبه در آيين افتتاح موزه ملي ورزش در محل کميته ملي المپيک افزود: مقامات آمريکايي بايد يک دوره تاريخ ايران را مرور کنند تا بدانند اين کشور جايگاهش در طول تاريخ دنيا چه بوده است و به نفع آنها نيست که با ما وارد جنگ شوند.
وي گفت: ما در شرايط ويژه‌اي قرار گرفته ايم و آمريکايي ها از سه سال گذشته فشارهاي زيادي را بر ملت ما تحميل کردند و هر روز بر دامنه آن مي افزايند. آنان خيلي از کارهايي که بايد به صورت روتين انجام مي دادند را به شکلي جلوه دادند که گويا اقدام ويژه اي انجام داده اند که نمونه اش همين ورود ناو آبراهام لينکلن به خليج فارس بوده است.
معاون اول رئيس جمهوري تاکيد کرد: برنامه اي که آنان مي گويند براي جلوگيري از صادرات نفت ايران دارند را طوري جلوه دادند که گويي قرار است اتفاق ويژه اي بيفتد. در حالي که رهبري هم بارها تاکيد کردند که جنگ نخواهد شد و آمريکايي ها هم به نفع شان نيست که وارد جنگ نشوند. پس ان شاءالله جنگ نخواهد شد.
وي با اشاره به تناقض گويي هاي مقامات آمريکايي نسبت به ايران، اظهار داشت: ترامپ خودش گفته است که ما با اين تناقض گويي ها مي خواهيم کاري کنيم که در داخل ايران کسي متوجه نشود ما مي خواهيم چکار کنيم.
جهانگيري با تاکيد بر اينکه مديران نبايد توجهي به اظهار نظرهاي مختلف آمريکايي ها کنند، تصريح کرد: اگر قرار باشد ما هر روز به حرف آمريکايي ها گوش کنيم و ببينيم آنها چه مي کنند ديگر نمي شود گامي براي توسعه کشور پرداخت پس همه مسئولان خودشان را از اين فضا دور کنند و کارشان را انجام دهند.
وي اظهار داشت: البته بخشي از اين فشارها رواني است و بخشي از آن واقعي است که هدف اصلي آنها اين است که با اين فشارها ملت ايران را وادار به عکس العمل هايي که دنبال آن هستند، بکنند.
وي با بيان اينکه در شرايط فعلي ضرورت دوم اين است که همه کشورمان يکپارچه قلمداد شود، اظهار داشت: هيچ رکني از نظام نبايد در شرايط فعلي حتي اگر قبول ندارد، يک رکن ديگر را تضعيف کند و مورد سوالات حاشيه اي قرار دهد و از صحنه خارج کند. مخصوصاً دولتي که مسئول اداره امور کشور است.
معاون اول رئيس جمهوري تاکيد کرد: تضعيف دولت و آسيب زدن به آن در هيچ مقطعي کار عاقلانه اي نيست و مخصوصا در شرايط فعلي که اين دولت مي خواهد در برابر چنين گرفتاريهايي که يک عده در پي نواختن تبل جنگ هستند و عده اي ديگر به فکر چيزهاي ديگر هستند، کشور را اداره کند.
جهانگيري با بيان اينکه ضرورت سوم در حال حاضر بازسازي و احياي سرمايه اجتماعي و اميد مردم به آينده است، تاکيد کرد: آمريکايي ها بسيار مي کوشند که مردم ايران نسبت به خودشان و آينده شان نااميد شوند و بگويند هيچ آينده‌اي در اين کشور وجود ندارد اما نخبگان کشور و سرمايه هاي نمادين آن و نيز همه کساني که حرفشان در مردم تاثير دارد، برايشان هيچ رسالتي مهمتر از اين نيست که نسبت به بالا بردن سرمايه اجتماعي و اميد مردم به آينده تلاش کنند.
وي گفت: ضرورت چهارم اين است که ما فضاي بين المللي را به گونه اي مديريت کنيم که همانطور که آمريکايي ها تاکنون در همه مواضع شان در سالها و ماههاي اخير عليه ايران، تنها و منزوي بودند و حداکثر دو کشور در منطقه و رژيم صهيونيستي از آنان حمايت مي کرد، اين انزوا همچنان براي آمريکا بماند و فضاي بين‌المللي مدافع مواضع و حرکت‌هاي ايران باشد و کشور را با سربلندي از اين پيچ تند و مقداري خطرناک، عبور دهيم.
* توجه به موزه و تقويت فرهنگ آن، توجه به حافظه تاريخي يک ملت است
معاون اول رئيس جمهوري همچنين در مورد اهميت افتتاح موزه ملي ورزش گفت: ما مي توانيم اشياء تاريخي مان را رها کنيم يا آن را در جايي حفظ کنيم تا هم حافظه تاريخي حفظ شود و هم محققين از آن استفاده کنند. موضوع ورزش هم از اين مسئله دور نيست و نيازمند نگهداري اشيا تاريخي ورزشي مان در محلي به شکل موزه هستيم.
جهانگيري تاکيد کرد: مسئله ورزش از جهات مختلف مهم است، هم از اين نظر که مربوط به اخلاق پهلواني است هم اينکه ورزش موضوعي است که مانند ساير موارد بر همه شئونات کشور تاثير مي‌گذارد. ورزش در توليد سرمايه اجتماعي براي ما بسيار مفيد است و به افزايش ظرفيت اجتماعي ما منجر مي‌شود.
معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه ورزشکاران به ويژه براي جوانان، يکي از گروههاي مرجع هستند، اظهار داشت: اين گروه هم در کنار ساير گروهها مانند هنرمندان يا دانشگاهيان از گروههاي مرجع هستند و بسياري از مردم جامعه به آنان اعتماد دارند.
جهانگيري با بيان اينکه امروز کشورها در زمينه هاي مختلف با يکديگر روبه‌ رو مي‌شوند، افزود: بايد کاري کنيم که تيمهاي ملي و کشورمان در دنيا به موفقيت برسند.
سيام*1058*1193
انتهاي پيام /*

نظر شما