شناسهٔ خبر: 33009244 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مارکا: امروز يکي از بهترين هافبک‌هاي تاريخ، در تهران کفش‌هايش را خواهد آويخت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- يکي از بهترين و خاص ترين بازيکناني که فوتبال به خودش ديده، امروز کفش‌هايش را مي‌آويزد.
به گزارش آريا، دست سرنوشت بر اين بود تا ايراني‌ها ميزبان بازي خداحافظي ژاوي باشند.  ژاوي، اسطوره بارسلونا و فوتبال جهان امروز در ديدار السد-پرسپوليس از دنياي فوتبال خداحافظي خواهد کرد. به نقل از مارکا، امروز مثل ديگر روزها نيست. امروز روزي است که فوتبال يکي از بهترين هافبک‌هايي که به تاريخش ديده را از دست مي‌دهد. ژاوي در 39 سالگي در پيراهن السد، در تهران و در ليگ قهرمانان آسيا کفش‌هايش را خواهد آويخت. او امشب در آخرين بازي دور گروهي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي به ميدان مي‌رود و پس از آن براي هميشه کفش‌ها را مي‌آويزد تا دوره‌اي جديد اين بار در کسوت مربي‌گري شروع کند.
ژاوي در حالي فوتبال را کنار مي‌گذارد که قريب به 800 بازي رسمي انجام داد و حضورش به بارسا و تيم ملي اسپانيا هويت منحصر به فردي مي‌بخشيد. او در دوران فوتبالش توانست 34 جام مختلف فتح کند که از اين بين 4 عنوان قهرماني با السد به دست آمد. از فردا ژاوي وارد جرگه مربيان خواهد شد و بايد ديد تيم بعدي‌اش کدام است. گرچه اين احتمال وجود دارد که او سرمربي السد شود چون فريرا در پايان فصل از اين تيم قطري جدا خواهد شد.
روزنامه مارکاي اسپانيا که متمايل به تيم رئال مادريد است، در گزارشي به خداحافظي ژاوي پرداخته است:
«امروز، دوشنبه، 20 مي. اين يک روز عادي در فوتبال نيست. اگرچه در کشوري دور (غيرصميمي و سرد)، با يک تيم غيرمعمول (السد) و در يک تورنمنت رسمي (ليگ قهرمانان آسيا)؛ فوتبال دنيا يکي از بهترين اساتيد خود در دو دهه گذشته يعني ژاوي ارناندس را از دست مي دهد. فوتباليست کاتالان امروز آخرين بازي حرفه اي خود را ساعت 18:30 به وقت اسپانيا در تهران و مقابل پرسپوليس انجام مي دهد. ساعت 20:30 فوتبال او به عنوان يک بازيکن به پايان مي رسد اما خيلي زود عصر مربيگري اش فرا خواهد رسيد.
براي انجام بازي خداحافظي، هيچ تدارک ويژه اي انجام نشده است؛ نه از طرف حريف، نه در زمين و نه تورنمنت، هيچ کدام کمکي به يک خداحافظي ويژه نمي کنند. علاوه بر اين السد - دليلي که باعث شده ژاوي به سرزمين ايران برود - از جايگاه خود در صدر مطمئن نيست. آن ها دو امتياز بيشتر از پاختاکور دارند و براي سرگروهي بايد امروز برنده باشند تا هم تيمي هاي ژاوي فرصت خوبي براي قهرماني در آسيا به دست بياورند؛ فرصتي که فصل پيش هم داشتند اما رقيب امروز السد اجازه آن را نداد.
ژاوي فوتبال را در حالي در 39 سالگي ترک مي کند که در حدود 800 بازي رسمي و حرفه اي را انجام داد. فوتباليستي که مهره اي کليدي در استايل بازي لاروخا و بارسلونا به حساب مي آمد تا زماني که تصميم گرفت دوره جديدي از زندگي اش را در بخش ديگري از دنيا يعني قطر استارت بزند. مردي که 34 جام کسب کرد، البته 4 جام با همين تيم السد به دست آمد.
ديروز ما (مارکا) با ژاوي تماس گرفتيم. او اعتقاد دارد که خداحافظي رسمي و سلطنتي اش را در ماه مي 2015 در فينال کوپا دل ري انجام داد. جايي که بارسلونا موفق شد قهرماني را به دست بياورد. از حالا دوران مربيگري ژاوي آغاز مي شود. ژاوي به زودي تيم جديدش را معرفي مي کند. احتمالا جانشين ژسوالدو فريرا در السد شود. مسير او کاملا روشن است؛ از پايين به بالا. شايد در تيم ملي قطر در جام جهاني 2022 و اگر بشود، تمرين تيم بارسلونا!

نظر شما