شناسهٔ خبر: 33002957 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

300 نقطه حساس عربستان و امارات در تيررس پهپادهاي يمني

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- يک مقام در وزارت دفاع يمن اعلام کرد که حمله اخير به تاسيسات نفتي شرکت آرامکوي عربستان بخشي از طرح حمله به 300 هدف نظامي و حياتي دشمنان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، يک منبع در وزارت دفاع يمن اعلام کرد که عمليات نهم ماه رمضان که طي آن بخشي از تاسيسات نفتي عربستان هدف قرار گرفت بخشي از 300 هدف نظامي و حياتي دشمنان بوده که قرار است هدف قرار داده شود.
وي که با خبرگزاري سبأ يمن مصاحبه مي‌کرد، افزود که اهداف شامل پايگاه‌ها و يگان‌هاي نظامي و حياتي امارات عربي متحده و عربستان سعودي و همچنين پايگاه‌هاي آنها در يمن مي‌شود.
اين مقام يمني اضافه کرد که مرحله مقابله با متجاوزان در افق‌هاي جديدي قرار گرفته و تحولات اساسي در تمامي زمينه‌ها در پيش خواهد بود.
وي تاکيد کرد که يمن هيچ تهديدي براي کسي نبوده و هرگز به دنبال تجاوزگري عليه همسايگان خود نيست و توقف تجاوزگري عليه يمن مقدمه رسيدن به مرحله‌اي است که طي آن صلح به دست مي‌آيد.
سه شنبه گذشته ارتش يمن و انصارالله در عملياتي تلافي‌جويانه در واکنش به حملات هوايي مکرر ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي، دو ايستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌هاي «الدوادمي» و «عفيف» را هدف حمله قرار داد.
الدوادمي و عفيف دو منطقه در مرکز عربستان سعودي هستند که به ترتيب 230 و 390 کيلومتر با رياض (پايتخت) فاصله دارند. فاصله تقريبي شمالي‌ترين شهر يمن مثل صعده تا اين دو استان عربستان سعودي نيز بين 800 تا 850 کيلومتر است.


نظر شما