شناسهٔ خبر: 32997154 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پرسپوليس - السد؛ خداحافظ ژاوي!

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- پرسپوليس پس از جشن سومين قهرماني پياپي خود در ليگ برتر، در آخرين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا 2019 به مصاف السد قطر مي‌رود.
به گزارش آريا، سرخپوشان که فصل گذشته نايب قهرمان آسيا شدند و در فصل قبل از آن تا مرحله نيمه نهايي صعود کرده بود در اين دوره نتوانستند انتظارات برآورده کنند و با شکست مقابل پاختاکور، وداع زودهنگامي داشتند.شايد بزرگترين انگيزه براي پرسپوليس اعاده حيثيت باشد ولي به جز آن اين تيم به دنبال حفظ آمار رويايي خود در آسياست. پرسپوليس در 19 بازي قبلي که در ليگ قهرمانان آسيا ميزبان بوده باختي نداشته است و به دنبال حفظ اين رکورد مقابل تيمي است که در 15 ماه گذشته براي ششمين بار است که با آن روبه‌رو مي‌شود. السد که صعود خود را به مرحله بعدي رقابتها قطعي کرده با يک تساوي مي‌تواند به عنوان تيم نخست راهي مرحله حذفي شود.
پرسپوليس در 5 بازي گذشته خود 1 پيروزي، 1 تساوي و 1 شکست را به دست آوردند. سرخ ها 4 گل زدند و 5 گل نيز خوردند و با 4 امتياز در قعر جدول قرار دارند. بازيکنان پرسپوليس همچنين در نيمه نهايي جام حذفي حضور دارند و قهرمان ليگ برتر ايران شده اند و به غير از ليگ قهرمانان آسيا، در کل فصل خوبي را داشته اند.
در آن سوي ميدان السد قطر نيز قهرمان ليگ قطر شده است. آن ها در ليگ قهرمانان آسيا از 5 بازي گذشته 3 پيروزي، 1 تساوي و 1 شکست کسب کرده است و 6 گل زدند و تنها يک گل خوردند و با 10 امتياز در رده نخست جدول حضور دارند. امروز يک بازي مهم براي ژاوي هرناندز، اسطوره بارسلونا و اسپانيا است که مي خواهد به طور رسمي از دنياي فوتبال خداحافظي کند.
برانکو ايوانکوويچ در نشست خبري پيش از ديدار مقابل السد قطر گفت: اين آخرين بازي اين فصل ما در ليگ قهرمانان آسيا است. متأسفانه ما به مرحله بعد صعود نکرديم اما به عنوان قهرمان ايران اين وظيفه را داريم که هر بازي را با کيفيت بالا بازي کنيم.
وي گفت: به تيم السد تبريک مي‌گويم که آنها قهرمان قطر شدند. ما در چند سال اخير با هم زياد بازي کرديم و به همين دليل چيز مخفي از همديگر نداريم. اين بازي براي شخصيت ما است و بازي فردا براي جشن گرفتن در ليگ ايران است. خوشبختانه بازيکنانم سلامت هستند اما انصاري و ماهيني هنوز در ليست ما نيستند. بوديمير هم در بازي نخواهد بود. يکي دو بازيکن در بازي قبل ضربه خوردند اما سعي مي‌کنند به بازي برسند ما مي‌خواهيم با برد از ليگ قهرمانان آسيا جدا شويم و با حالت بهتري به دنبال نتايج خوب مي‌رويم.
برانکو افزود:‌ ما سخت‌ترين گروه در آسيا بوديم چون در اين گروه قهرمان قطر حضور دارد و از تيم ملي قطر قوي‌تر است. پرسپوليس هم که قهرمان ايران است و در اين گروه قرار دارد. همچنين پاختاکور که قهرمان ازبکستان است هم در اين گروه است و الاهلي هم از بهترين‌هاي عربستان است به همين دليل جزئيات تعيين کننده هستند. ما در بازي با پاختاکور در بازي رفت بهتر بوديم اما گل آفسايد خورديم و عجيب بود که داور آن را پذيرفت. در قطر هم مقابل السد خوب بازي کرديم و موقعيت داشتيم اما در ثانيه‌هاي آخر گل آفسايد خورديم. ما با بدشانسي باختيم. در ازبکستان هم ديديد که يک پنالتي روي ترابي شد اما داور نگرفت.البته دنبال بهانه‌جويي نيستم اما اينها واقعيت است. همين جزئيات کارها را مشخص مي‌کند. ما اگر در ازبکستان مساوي مي‌کرديم اين بازي سرنوشت‌ساز بود. داوران به جرأت از ما شش امتياز گرفتند. 


نظر شما