شناسهٔ خبر: 32979712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس قوه قضاييه: همه مسئولان موظفند از کارآفرينان و فعالان اقتصادي حمايت کنند

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس قوه قضاييه با اشاره به جنگ اقتصادي دشمن عليه ملت ايران، همه مسئولان و دستگاه ها را موظف به حمايت تمام عيار از کارآفرينان، سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي در ديدار فعالان اقتصادي با بيان اينکه کشور عزيز ما داراي ثروت‌هاي مادي و معنوي فراواني اعم از نيروي انساني متراکم و صاحب نظر و همچنين آب، خاک، هوا، دريا و اقليم متنوع و مناسب است، تصريح کرد: علاوه بر همه اين مواهب، کشور ما داراي مردمي مصمم، با اراده و متدين است که در هر عرصه اي حضور يافته اند، تفوق و برتري را براي جبهه انقلاب به ارمغان آورده اند و همه بايد خداوند را بر اين نعمت عظيم شاکر باشيم.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادي، سياسي، رواني و رسانه اي دشمن عليه ملت بزرگ ايران، اظهار کرد: در اين جبهه، نقش کارآفرينان، سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي بسيار قابل توجه است و بر همين اساس همه مسئولان موظفند از اين عزيزان حمايت هاي قضايي، حقوقي، مالي و تسهيلاتي لازم را به عمل آورند.
رئيسي با اشاره به موضوع خصوصي سازي خاطرنشان کرد: در بحث خصوصي سازي، نفس واگذاري بنگاه هاي دولتي موضوعيت ندارد بلکه اگر نقش تصدي گري دولت کاهش مي يابد، لازم است در مقابل، نقش نظارتي و توانمندسازي دولت افزايش يابد.
رئيس قوه قضاييه افزود: اميدواريم به برکت اين ايام و با تلاش مجاهدان اقتصادي، شاهد رونق توليد و استقلال اقتصادي در کشور باشيم و فراموش نکنيم که اين امر، دست نيافتني نيست. فقط نيازمند حرکت فعال و مجدانه براي مقابله با توطئه هاي دشمن يا بعضي ندانم کاري هاي داخلي هستيم تا ان‌شاءالله به رونق توليد، افزايش اشتغال و توسعه واقعي بخش خصوصي با حمايت هاي دستگاه هاي اجرايي دست يابيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر ضرورت ارتباط مستمر با فعالان اقتصادي براي بيان مشکلات مصداقي و موردي و همچنين تحليل موضوعات اقتصادي گفت: دستگاه قضايي با استفاده از ظرفيتها و اختيارات خود در مسير رونق توليد، مبارزه با فساد و مقابله با استنکاف دستگاه ها از اداي وظايف، گام برمي‌دارد.
رئيس قوه قضاييه افزود: ما به نظارت همگاني باور داريم و تلاشمان اين است که در اين راستا از ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد، اصناف و انجمن‌هاي اسلامي بازار و کارخانجات براي تقويت اين نظارت استفاده حداکثري کنيم.
رئيسي با اشاره به وجود برخي مشکلات در نظام بانکي، مالياتي و گمرکات، بر نقش نظارتي و قضاوتي دستگاه قضايي براي رفع اين مشکلات تأکيد کرد و گفت: از ابتداي دوران مسئوليت خود براي فعال‌سازي دفاتر حمايت از سرمايه گذاري و کارآفريني در دادگستري هاي سراسر کشور و همچنين فعال تر ساختن دفتر حمايت از توليدکنندگان، سرمايه‌گذاران و صادرکنندگان و واردکنندگان در سازمان بازرسي کل کشور تلاش کرديم تا اگر شکايتي در روند فعاليت‌هاي فعالان اقتصادي وجود دارد و در روند کار خود با مانع مواجه شدند، موضوع را اعلام کنند تا دستگاه قضايي نسبت به رفع مشکل اقدام کند.
رئيس قوه قضاييه نقش بانک‌ها را در رونق توليد و جلوگيري از شکل گيري نظام دلالي بسيار مهم ارزيابي کرد و افزود: ما اگر نقدينگي را به سمت توليد سوق دهيم، حرکت ضد تورمي شکل خواهد گرفت و اگر به سمت دلالي سوق يابد در هر نقطه تبديل به بحران خواهد شد.
رئيسي با بيان اينکه ما معتقديم بايد نسبت توليدکننده و بانک روشن باشد، خاطرنشان کرد: يکي از خواسته‌هاي فعالان اقتصادي تشکيل دادگاه‌هاي تخصصي است که در اين عرصه بايد از قضات مسلط به امور اقتصادي و داراي تجربه در اين زمينه و همچنين مشاوران اقتصادي در حوزه هاي مختلف پولي، مالياتي و صادرات و واردات استفاده شود. اين امر نه تنها موجب تخديش استقلال قاضي نخواهد شد بلکه موجب تبيين بهتر موضوعات براي صدور احکام متقن مي‌شود.
رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر ضرورت فعال‌سازي هيئت هاي داوري و ميانجيگري از سوي اتاق هاي بازرگاني و محافل صنفي نيز خاطرنشان کرد: ما به دنبال تغيير نظام داوري هستيم و تلاش داريم که موضوعات درون صنفي توسط خود اصناف حل و فصل شود تا کار به دادگستري کشيده نشود. اين امر به کاهش ورودي پرونده‌ها نيز کمک شاياني مي کند.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه به هيچ عنوان نبايد در روند رسيدگي به پرونده ها، وقفه اي در توليد ايجاد و کارخانه يا کارگاهي تعطيل شود، اظهار کرد: تمام تلاش خود را براي برخورد با تخلف از موازين، ارتکاب جرم و تسامح نسبت به فساد به کار خواهيم گرفت و کوچکترين تسامحي در اين زمينه نخواهيم داشت.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر ضرورت بيان داشته ها و ظرفيت ها و دستاوردهاي نظام در کنار کاستي ها خاطر نشان کرد: بهترين مصداق بيان ظرفيت ها و کاستي ها به صورت توأمان، بيانيه گام دوم انقلاب است که از سوي رهبر معظم انقلاب تبيين شد.
رئيسي در پايان ابراز اطمينان کرد که از تمام ديدگاه ها براي حل مشکلات استفاده خواهد شد و دستگاه قضايي تمام ظرفيت خود را براي رونق توليد و کسب و کار به کار خواهد گرفت.
براساس اين گزارش، چند تن از فعالان اقتصادي نيز در اين ديدار به نمايندگي از سايرين به بيان مشکلات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.




نظر شما