شناسهٔ خبر: 32938983 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رانت آرد دولتي همچنان باقي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - دبير انجمن صنفي کارفرمايان کارخانجات نان صنعتي ماشيني ايران با اشاره به عرضه آرد دولتي به قيمت‌هاي متفاوت به بخش‌هاي مختلف توليد نان گفت که رانت ايجاد شده به دليل اين تفاوت قيمت، دغدغه کل صنعت نان کشور است.
به گزارش خبرگزاري آريا، عليرضا مروت پور با بيان اينکه تفاوت قيمت آرد باعث ايجاد رانت مي‌شود، اظهار کرد: با توجه به اينکه دولت نتوانسته براي اقشار آسيب‌پذير کشور فکري کند که نان ارزان قيمت دريافت کنند، هميشه تفاوت قيمت آرد حفظ شده است.
وي با اشاره به عرضه آرد دولتي به قيمت‌هاي متفاوت به بخش‌هاي مختلف نان توليد شده به روش سنتي و صنعتي، اظهار کرد: در اين ميان سودجوياني هستند که سهميه آرد خود را با قيمت کم‌تر از قيمت بازار آزاد عرضه مي‌کنند. بنابراين عده‌اي آرد مورد نياز خود را با قيمت ارزان‌تر تهيه مي‌کنند و عده ديگري نيز دغدغه توليد را کنار مي‌گذارند.
دبير انجمن صنفي کارفرمايان کارخانجات نان صنعتي ماشين ايران با بيان اينکه خط شروع‌هاي متفاوت براي يک مسابقه باعث ايجاد رانت و فساد مي‌شود، تصريح کرد: براي تعيين قيمت نان دولت‌ها بايد به فکر قشر آسيب‌پذير باشند؛ چرا بايد افرادي در مناطق محروم نان را به همان قيمتي بخرند که خانواده‌هايي در بهترين مناطق تهران نان را با همان نرخ تهيه مي‌کنند؟!
به گزارش ايسنا، اسفند ماه سال گذشته نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يارانه آرد صنعت را حذف کرده و منابع حاصل از آن را به خريد تضميني گندم اختصاص دادند. اما بخش‌هاي ديگر توليد نان از جمله توليدکنندگان نان با روش صنعتي هنوز يارانه دريافت مي‌کنند.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما