شناسهٔ خبر: 32938437 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نکاتي براي حفظ شادابي پوست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - امروزه داشتن پوستي شاداب و با طراوت با توجه به غذاهاي چرب، آلودگي‌ها، شرايط آب و هوايي و حتي افزايش گه‌گاه هورمون‌ها که مي‌تواند باعث ايجاد جوش‌هاي چرکي و سر سياه و ظاهر خسته پوست شود، کار آساني نيست.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، داشتن پوست شاداب و شفاف به عواملي همچون رژيم غذايي مناسب، مراقبت از بدن و توجه به پوست با مراقبت‌هاي ملايم بستگي دارد.
در ادامه پنج نکته براي طراوت پوست و به ويژه چگونگي پاک کردن پوست صورت به نقل از سايت «ريواردمي» آورده شده است که مي‌خوانيم:
1) پاک کردن پوست: براي داشتن پوستي شفاف بايد آن را از چرک‌ها، آلودگي‌ها، غبار و چربي‌ها پاک کنيد. پاک کردن پوست منجر به جلوگيري از انسداد منافذ آن و شفافيت آن مي‌شود. مي‌توانيد از شير خالص براي پاک کردن پوست خود به عنوان يک پاک‌کننده طبيعي استفاده کنيد. از يک تکه پنبه تميز استفاده کنيد و آن را به شير آغشته کرده و سراسر پوست صورت خود را با آن پاک کنيدو هم‌چنين مي‌توانيد از پاک کننده‌هاي آماده که در داروخانه‌ها وجود دارند، استفاده کنيد.
2) تازه کردن و خنک‌سازي پوست: اين پيشنهاد براي زماني است که فرصت شستن پوست خود را در طول روز نداريد. اگر مي‌خواهيد از نشانه‌هاي خستگي و کدر بودن پوست جلوگيري کنيد، از سفت‌کننده‌هاي پوست استفاده کنيد. مي‌توانيد کمي از گياه فندق افسون‌گر را روي يک پد پنبه‌اي گذاشته و روي پوست خود ماساژ دهيد. يا مي‌توانيد از ترکيب شش قسمت آب و يک قسمت الکل و چند قطره اسانس گياهي استفاده کرده و آن را به آرامي روي پوست خود اسپري کنيد و تقويت و شادابي پوست خود را طي چند لحظه احساس کنيد.
3) لايه‌برداري پوست: يکي از نکات ضروري براي داشتن پوست باطروات و شاداب، لايه‌برداري آن است. اين کار براي از بين بردن لايه سلول‌هاي مرده پوست، چربي اضافي و باقي‌مانده‌هاي آرايش‌ روي پوست ضروري است. دانه‌هاي موجود در لايه‌بردارها به باز کردن منافذ پوست و ظاهر شدن لايه جديد و شاداب زيرين آن کمک مي‌کند. ترفند مناسب لايه‌برداري آن است که از لايه‌بردارهاي حاوي دانه‌هاي ريز استفاده کرده و دانه‌هاي آن را به آرامي روي سراسر پوست خود ماساژ دهيد. پس از انجام اين ماساژ و شستن و خشک کردن پوست خود متوجه تفاوت شايات پوست‌تان با قبل خواهيد شد.
4) رژيم غذايي مناسب: همان‌طور که مراقبت ظاهري پوست و مواظبت از آن اهميت دارد، به همان اندازه تغذيه مناسب و مراقبت دروني از آن نيز حائز اهميت است. گام اول دستيابي به پوستي درخشان، تغذيه مناسب است. رژيم غذايي مناسب، چين و چروک‌ها را از پوست دور نگه داشته، پوست‌تان را سفت‌تر کرده و به آن درخششي بي‌ترديد مي‌دهد. مواد غذايي مانند انواع بادام، ميوه‌ها، جوي دو سر، ماهي‌هاي سرشار از پروتئين مانند ماهي سالمون و تُن و تمامي سبزيجات داراهاي برگ‌هاي سبز براي تغذيه پوست شما مفيد هستند.
5) خواب مناسب: براي داشتن پوستي شاداب بايد اطمينان حاصل کنيد که هر شب هفت تا هشت ساعت خواب بي‌وقفه داريد و بهترين راه براي رسيدن به اين هدف خاموش کردن گوشي تلفن همراه خود و خارج کردن تمام وسايل الکترونيکي در طول شب از اتاق‌تان است.

نظر شما