شناسهٔ خبر: 32937861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف: حفظ برجام تنها با اقدام عملي ممکن است

صاحب‌خبر -
ظريف: حفظ برجام تنها با اقدام عملي ممکن است
خبرگزاري آريا -وزير امورخارجه با اشاره به مشورت هاي خود با مقامات ژاپن گفت: حفظ برجام تنها با اقدام عملي ممکن است و نه فقط از طريق بيانيه حمايتي.
به گزارش خبرگزاري آريا، «محمد جواد ظريف» امروز جمعه پيش از ترک ژاپن و سفر به چين اظهارداشت: در شرايطي که آمريکا با تلاش براي ايجاد تنش و درگيري و نقض برجام اقدام مي کند،لازم است ما هم کشورهاي مهم را در جريان آخرين تحولات قرار دهيم و مشورت هاي مان را با آنها ادامه دهيم.
وي يادآور شد: چهارشنبه گذشته به مسکو سفر کردم. سفر از قبل تعيين شده اي هم به ترکمنستان داشتم و همچنين سفرهايي که به هند، ژاپن و در نهايت به چين دارم، براي اين که شرکاي ما به خصوص اعضاي برجام را در جريان آخرين تحولات قرار دهم.
ظريف با اشاره به سفر خود با ژاپن گفت: سفر به ژاپن براي مشورت با مقامات عالي ژاپن و در مورد نحوه حفظ برجام بود. با توجه به علاقه‌ و تاکيدي که آنها بر حفظ برجام داشتند و تأکيدي که ما داريم مبني بر اينکه حفظ برجام تنها از طريق اقدام عملي و نه فقط از طريق بيانيه‌هاي حمايتي ممکن است.
وزير امورخارجه گفت: بحث‌هاي خوبي هم با آقاي آبه و هم وزير امور خارجه کرديم و اميدوارم نتيجه اين بحث ها به نفع مردم دو کشور باشد.

نظر شما