شناسهٔ خبر: 329078 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قیمت نفت به زیر ۱۱۱ دلار کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: هر بشکه نفت در بازارهای جهانی امروز با ۱۷سنت کاهش۱۱۰.۸۳ دلار معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، با پدیدار شدن نشانه هایی از بهبود چشم انداز تقاضا در جهان، قیمت نفت برنت بالای111 دلار معامله شد، هرچند که قیمت این نوع نفت همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش قیمت هفتگی از اوایل ژانویه تاکنون قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در میان امیدواری‌ها برای افزایش صادرات نفت لیبی و ایران، قیمت نفت آمریکا نیز برای هفتمین روز متوالی کاهش یافت. آخرین باری که این نوع نفت چندین روز متوالی کاهش یافت، دسامبر 2009 بوده است.

با این حال، امید به بهبود چشم انداز تقاضا در آمریکا و چین و همچنین نگرانی ها در مورد خارج از کنترل شدن بحران عراق به این معنی است که کاهش قیمت نفت محدود خواهد بود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 17سنت کاهش 110.83 دلار فروخته شد و به نظر می رسد که این هفته را با 2 درصد افزایش به پایان می برد.

نفت خام آمریکا نیز با 18 سنت کاهش 103.88 دلار در هر بشکه معامله شد، این نوع نفت احتمالا این هفته را با 1.7 درصد کاهش پایان خواهد برد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از پایان آوریل به شمار می رود.

ویکتور چام تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: نگرانی از اختلال در عرضه نفت تاحدی درحال کاهش یافتن است اما تحولات عراق قیمت نفت را بالا نگاه می دارد.

وی افزود: این وضعیت ناشی از ترکیبی از بهبود چشم انداز تقاضا و نگرانی در مورد عرضه است. باید خیلی شجاع بود تا در این بازار فروش (نفت) انجام داد.

چام تصریح کرد: این دو عامل، قیمت نفت آمریکا را بالای 100 دلار در هر بشکه نگاه خواهد داشت.

منبع:فارس

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

نظر شما