شناسهٔ خبر: 32877325 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دو تيم و يک جام؛ ديگر تعارف بس است!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- با توقف پرسپوليس برابر ماشين‌سازي اين تيم 58 امتيازي شد و سپاهان با تساوي مقابل پديده مجموع امتيازاتش به عدد 55 رسيد.
به گزارش آريا، پرسپوليس که در 4 هفته اخير برابر رقبا به نتيجه مساوي دست يافته با يک تساوي ديگر مي‌تواند سومين قهرماني پياپي خود را جشن بگيرد.سپاهان در هفته پاياني ميزبان استقلال خوزستان سقوط کرده به ليگ يک است. در صورت پيروزي سپاهان برابر آبي‌هاي خوزستان در هفته پاياني و شکست پرسپوليس مقابل پارس جنوبي هر دو تيم در امتياز 58 برابر خواهند شد و اين سپاهان خواهد بود که با تفاضل گل بهتر قهرمان جام مي‌شود.
 هرچند که پرسپوليس فرصت مسجل کردن قهرماني خود را در اين هفته از دست داد ولي با توجه به نتايج به دست آمده ، اين تيم در بدترين شرايط در رده دوم جدول قرار مي‌گيرد و اين به معناي قطعي شدن سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل بعد است.اما 4 تيم ديگر بالاي جدول همچنان شرايط حضورشان براي فصل بعد ليگ قهرمانان آسيا مبهم است.تراکتورسازي تنها مي‌تواند به قرار گرفتن در رتبه چهارم و قهرماني پرسپوليس يا سپاهان در جام حذفي براي کسب سهميه خوش‌بين باشد .با توجه به اختلاف تقاضل گل تراکتورسازي با تيم سوم جدول يعني استقلال، حضور سرخپوشان تبريزي در جايگاه سوم عملاً غير ممکن است.
پارس‌جم اين فصل مقابل تيم‌هاي مدعي فقط 1 مرتبه در جم شکست خورده و ساير تيم‌ها را در حسرت برد به خانه برگردانده است. البته اگر گل به خودي آرمين سهرابيان نبود، پارس‌جم هيچ بردي هم مقابل تيم‌هاي مدعي ثبت نمي‌کرد. خطرناک‌ترين بازيکنان حريف هم بازيکنان سابق پرسپوليس هستند؛ محمد نوري با 5 گل و روح‌الله سيف‌اللهي با 4 گل و 4 پاس‌گل. ضمن اينکه پارس‌جم فقط 5 بازي از 14 ميزباني اين فصلش را برنده شد و پرسپوليس هم اگر مانند 9 تيم ديگر موفق شود از جم با امتياز خارج شود، مي‌تواند جام قهرماني را بالاي سر ببرد.
پارس‌جم در 9 بازي اين فصل مقابل 5 تيم بالاي جدول، فقط يک برد به دست آورد. اين تيم در هفته چهارم موفق شد با گل به خودي آرمين سهرابيان، استقلال را در جم شکست دهد. سپس با سپاهان به تساوي دو بر دو رسيد و با پديده هم يک يک مساوي کرد. تراکتورسازي ديگر تيمي بود که به جم رفت و توانست اولين تيم مدعي باشد که در اين فصل پارس را شکست مي‌دهد. تراکتوري‌ها با يک گل شاگردان تارتار را در خانه شکست دادند. در نتيجه پارس‌جم در بازي‌هاي خانگي اين فصل مقابل تيم‌هاي مدعي 1 برد، 2 تساوي، 1 شکست، 4 گل زده و 5 گل خورده ثبت کرده است. پارس‌جم در بازي‌هاي خارج از خانه مقابل تيم‌هاي مدعي ولي 4 شکست و 1 تساوي ثبت کرده که آمار کلي اين تيم مقابل 5 تيم بالاي جدولي را به 1 برد، 5 شکست و 3 تساوي تغيير مي‌دهد.
دو بازيکن از سه گلزن برتر اين فصل پارس‌جم سابقه بازي در پرسپوليس را دارند. محمد نوري با 5 گل بهترين گلزن اين فصل جمي‌هاست. روح‌الله سيف‌اللهي و مجيد علياري هم 4 گل براي پارس زدند. ضمن اينکه به نام سيف‌اللهي 4 پاس‌گل هم ثبت شده است. پارس‌جم در جدول بازي‌هاي خانگي ششمين تيم برتر ليگ است. شاگردان تارتار اين فصل در جم 5 برد، 6 تساوي و 3 شکست را تجربه کردند؛ 18 گل زدند و 13 مرتبه دروازه‌شان باز شد. در 5 ميزباني آخر هم يک برد، 2 تساوي و 2 شکست ثبت کردند.
پرسپوليس تا به حال فقط يک بار در جم با پارس بازي کرده که آن مسابقه هم حسابي به دردسر افتاد. ديداري که محسن فروزان ضربه پنالتي پارس را زد و توپش به دو تير دروازه بيرانوند خورد ولي وارد دروازه نشد. در نهايت هم دقيقه 96 شايان مصلح تنها گل بازي را با چاشني شانس به ثمر رساند. پرسپوليس با تيم سوم جدول 4 امتياز اختلاف دارد. اتفاقي که خاطر برانکو را جمع مي‌کند بعد از دو قهرماني، در بدترين شرايط هم نايب قهرمان خواهند شد. هر چند که اين تيم شانس خيلي بالايي براي کسب سومين جام متوالي دارد.

نظر شما