شناسهٔ خبر: 32869406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روحاني: همه مردم ايران و مذاهب صاحب کشور و انقلاب هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس جمهوري شامگاه دوشنبه در ديدار صميمي با علما و فرهيختگان اهل سنت سراسر کشور تاکيد کرد: انقلاب اسلامي ايران مربوط به مذهب خاصي نيست و همه مردم ايران و همه مذاهب در صحنه انقلاب حضور و مشارکت فعال و گسترده داشتند و همه اينها صاحب کشور و انقلاب هستند.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در اين ديدار با اشاره به حضور و مشارکت فعال اهل سنت در همه صحنه‌هاي انقلاب، گفت: اهل سنت در همه صحنه‌ها بويژه در عرصه انتخابات پاي صندوق آراء حضور يافته و نمايندگان خود را برمي‌گزينند.
رئيس جمهوري تصريح کرد: بارها صراحتاً اعلام کرده ام که مبناي دولت اين است که همه عزيزان از اقوام و مذاهب مختلف عزت و کرامت اسلامي و جايگاه اجتماعي‌شان محفوظ بماند و با روحيه برادري در اداره امور کشور حضور و مشارکت فعال داشته باشند و اين موضوع تصميم اين دولت و نظام است.
روحاني با اشاره به اينکه طي 5 الي 6 سال گذشته و در دولت يازدهم و دوازدهم حضور برادران اهل سنت در عرصه‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي به طور قابل توجهي افزايش يافته است، گفت: نماد اين موضوع حضور 2 نفر از عزيزان اهل سنت به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران است و دولت و نظام جمهوري اسلامي ايران شما را مرزداران صديق کشورمان مي‌دانند.
رئيس جمهوري ادامه داد: در استان‌هاي مرزي اهل سنت از آغاز پيروزي انقلاب تا کنون هميشه مرزداران باوفاي نظام اسلامي ايران بودند و از اين به بعد نيز خواهند بود.
روحاني با اشاره به سخنان امام جمعه اهل سنت آق‌قلا در خصوص خدمات دولت در سيل اخير در اين منطقه، گفت: دولت براي ارايه خدمات در زمينه حوادثي همچون سيل و زلزله هيچ تفاوتي قائل نمي‌شود. براي ارايه خدمات دولت تفاوتي بين شيعه و سني براي ما وجود ندارد چه در آق‌قلا، چه در خوزستان، چه در لرستان و چه در جاهاي ديگر فرقي نمي‌کند.
رئيس جمهوري تاکيد کرد: ما همه ايراني و مسلمان هستيم و اعتقاد ما اين است.
روحاني در ادامه خاطر نشان کرد: در رابطه با زلزله کرمانشاه بسياري از کساني که دچار مشکل شدند از برادران اهل سنت بودند. در يکسال و نيم گذشته دولت کار بزرگي در زمينه بازسازي مناطق تخريب شده بر اثر زلزله انجام داده است و در سيل هم به همين شکل عمل خواهد کرد.
رئيس جمهوري افزود: تاکيد کردم که مرمت خانه‌هاي آسيب ديده در سيل اخير تا تيرماه انجام شود و ساخت خانه‌ها نيز تا شب عيد انجام شود، هر چند که کار بسيار سختي است، اما ما همه تلاش خود را بکار خواهيم بست که اين کار را انجام دهيم.
روحاني در ادامه با اشاره به اينکه امروز در استان‌هاي مرزي کشور خدمات بسيار خوبي انجام مي‌شود، گفت: در هفته‌هاي گذشته طرحهاي عظيم آب و خاک را در استان‌هاي مرزي غرب کشور اجرا کرديم که يک طرح بسيار بزرگ و گسترده است. هفته هاي آينده هم طرح بزرگ ديگري را اجرا خواهيم کرد.
رئيس جمهوري تصريح کرد: آباداني ايران، خدمت به مردم حس برادري و استفاده از همه اعم از شيعه و سني براي اداره کشور اراده ماست و اين نشانه رعايت حقوق شهروندي مردم ايران است.
روحاني خاطر نشان کرد: امروز شاهديم که شيعه و سني چگونه در کنار هم براي توسعه و پيشرفت کشور قرار گرفتند.
رئيس جمهوري افزود: اميدوارم ماه رمضان عامل وحدت بيش از پيش در کشور باشد.
روحاني در بخش پاياني سخنان خود با تاکيد بر اينکه امروز شاهد تهديدهاي متنوع از سوي دشمنان هستيم، گفت: ايران و ملت ايران بزرگتر و با عظمت‌تر از آن است که کسي بتواند آن را تهديد کند. ان شاء‌الله با عزت و سربلندي و شکست دشمنان از اين مرحله سخت عبور خواهيم کرد.
در ابتداي اين ديدار ميرزا علي امام‌ جمعه آق‌قلا در سخناني با تقدير و تشکر از رئيس جمهور و دولت بخاطر خدمات و زحمات فراواني که براي کاستن از آلام سيل‌زدگان استان گلستان انجام داده‌اند، گفت: در حادثه سيل همه دستگاه‌هاي دولتي و امدادي و نيروهاي مسلح حضور گسترده و فعالي داشتند و همگي تلاش داشتند تا از آسيب‌ها و آلام ناشي از سيل بکاهند.
وي با بيان اينکه اهل سنت ايران اسلامي فرصتي براي نظام جمهوري اسلامي ايران است، گفت: اهل سنت تابع، دوستدار و وفادار نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و عزت اسلام و انقلاب اسلامي را دوست دارند و اين را در طول 8 سال دفاع مقدس با تقديم هزاران شهيد، جانباز و بسيجي ثابت کردند.
خبر تکميل مي شود...
شبد**1953**
انتهاي پيام /*

نظر شما