شناسهٔ خبر: 32851434 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هشدار سازمان هدفمندي يارانه‌ها؛

مردم فريب سايت‌هاي جعلي را نخورند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دو سايت فيشينگ با هدف کلاهبرداري از مردم با گرفتن اطلاعات هويتي و بانکي افراد سعي در سوء استفاده از آن‌ها دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا، سازمان هدفمندي يارانه‌ها امروز در اطلاعيه‌اي اعلام کرد که سامانه‌هاي ثبت نام و اعلام نيازمندي يارانه نقدي به نشاني yon.ir /foii و kishiha.com سامانه‌هاي جعلي بوده و با هدف کلاهبرداري از مردم راه اندازي شده اند.
اين دو سامانه از طريق سرشماره پيامکي 50004307 به مردم پيامکي را ارسال مي‌کنند مبني بر اينکه در صورت درخواست دريافت يارانه نقدي به اين سايت‌ها مراجعه کنند و با پرداخت مبلغ 2 هزار تومان و همچنين ارائه اطلاعات بانکي خود در صف دريافت يارانه نقدي قرار مي‌گيرند.
در اين اطلاعيه افزوده شده است: اين دو سايت از روش فيشينگ براي کلاهبرداري استفاده مي‌کنند و به عبارتي در حاليکه ظاهرشان کاملا شبيه ظاهر سايت هدفمندي يارانه‌ها است، اما در اصل سايت‌هايي براي کلاهبرداري هستند که از اين طريق مردم را ترغيب مي‌کنند تا شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاريخ انقضاي کارت و cvv2 کارت خود را در اختيار اين سايت‌ها قرار دهند.
سازمان هدفمندي يارانه‌ها اطلاعات اين دو سايت را در اختيار مراجع قضايي قرار داده که متاسفانه به دليل اتمام ساعت کاري امروز، متوقف کردن آن‌ها به فردا موکول شده است، اما از طريق اين اطلاعيه از همه مردم تقاضا داريم که در صورت مشاهده پيامک از طرف اين سرشماره و يا ديدن تبليغات اين دو سايت در فضاي مجازي از مراجعه به آن و در اختيار گذاشتن اطلاعات هويتي و بانکي خود خودداري کنند.

نظر شما