شناسهٔ خبر: 32820958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون صنايع دستي کشور: شيراز، شهر جهاني صنايع دستي مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: هم اينک پرونده جهاني شدن شيراز از نظر صنايع دستي براي ارسال به شوراي جهاني صنايع دستي در حال آماده شدن است.

به گزارش ايرنا، پويا محموديان روز شنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه با شرکت اتريشي در شيراز افزود: استان فارس و شهر شيراز از لحاظ صنايع دستي براي خانواده صنايع دستي داراي موقعيت استراتژيک هستند که با موفقيت ارزيابان بين المللي، شيراز هم به عنوان شهر جهاني صنايع دستي در دنيا مطرح مي شود.
وي ادامه داد: اين يعني آن ظرفيت بي پايان کشورمان در زمينه هنر و سرمايه هاي هنري و خالقان و استادان اين هنر که جايگزين ندارند.
او اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان سومين کشور توليد کننده صنايع دستي از لحاظ تنوع و اولين کشور از لحاظ ثبت شهرها و روستاهاي جهاني امروزه توجه بسياري از فعالان حوزه هنر و صنايع دستي را به خود جلب کرده است.
محموديان تصريح کرد: کشور ايران در مجموع با ثبت هشت شهر و 2 روستا که 2 شهر و يک روستاي آن سال گذشته به ثبت رسيد، در سکوي نخست جهان در زمينه ثبت شهرها و روستاهاي جهاني در زمينه صنايع دستي قرار دارد.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور افزود: امروزه صنايع دستي و هنرهاي سنتي کشورمان در اقتصاد هنر و صنايع خلاق از جايگاه ويژه اي در جهان برخوردار است.
وي اظهار داشت: صادرات صنايع دستي و هنرهاي سنتي، برپايي نمايشگاه صنايع دستي در خارج از کشور و فروش آنلاين صنايع دستي، مبادي هستند که از طريق آن صنايع دستي کشورمان در اختيار علاقمندان به صنايع دستي ايران قرار مي گيرد.
محموديان اضافه کرد: حوزه گردشگري و صنايع دستي ايران از حوزه اي بسيار با ظرفيت از لحاظ سرمايه گذاري است و ما نيز آماده همکاري و حمايت از هرگونه سرمايه گذاران در اين زمينه هستيم.
**صنايع دستي عاملي براي تبادل فرهنگي
عنايت الله رحيمي، استاندار فارس نيز در اين نشست گفت: صنايع دستي، گردشگري و ميراث فرهنگي مي توانند عوامل موثري در تبادل فرهنگي بين کشورها باشند.
رحيمي افزود: اين هنرها و صنايع دستي هر يک مي توانند فرهنگ کشور سازنده را به ديگر کشورها معرفي کنند.
وي، با اشاره به سابقه ديرينه همکاري دو کشور ايران و اتريش ادامه داد: هم اينک نيز چند پروژه اثرگذار در فارس از جمله تصفيه خانه فاضلاب شماره 2 شيراز با مشارکت سرمايه گذاران اتريشي در حال انجام است.
او اظهار داشت: وجود پنج اثر ثبت شده جهاني و بيش از سه هزار اثر تاريخي و ميراثي ثبت شده ملي در کنار ساير ظرفيت هاي تاريخي، مذهبي، فرهنگي، طبيعي و علمي از ويژگي هاي فارس در حوزه گردشگري است.
استاندار فارس تصريح کرد: دولت تدبير و اميد از هرگونه سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف به ويژه گردشگري و صنايع دستي حمايت کرده و اين سرمايه گذاري ها را تضمين مي کند.
اين تفاهم نامه در زمينه تامين سرمايه و سرمايه گذاري در اجراي طرح هاي گردشگري خدماتي و صنعتي فارس شامل مرمت، نگهداري و بهره برداري از اماکن تاريخي استان، ايجاد مراکز اقامتي و گردشگري و توريستي در استان و همچنين احداث سايت بازيافت زباله با شرکت اتريشي پارس سراگ ورد به امضا رسيد.
تفاهم ياد شده جهت تامين سرمايه و سرمايه‌گذاري در اجراي طرح‌هاي گردشگري خدماتي و صنعتي استان فارس از قبيل مرمت و نگهداري و بهره‌برداري از اماکن تاريخي استان فارس، احداث سايت بازيافت زباله، ايجاد مراکز اقامتي و گردشگري و توريستي در سطح استان بين دستگاه‌هاي اجرايي استان از جمله اداره کل امور اقتصادي و دارايي ، مرکز خدمات سرمايه گذاري ، اداره کل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان فارس و شهرداري شيراز به امضا رسيد.
6122 / 6113
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما