شناسهٔ خبر: 3282014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئيس قوه قضاييه در ديدار پاتريارک ارامنه کاتوليک جهان:

تعامل اديان الهي زمينه ساز دوري از خشونت و جنايت در جهان است

رئيس قوه قضاييه در ديدار پاتريارک ارامنه کاتوليک جهان گفت: نزديکي و تعامل ميان اديان توحيدي زمينه ساز نزديکي ميان مردم جهان و پرهيز از خشونت، تجاوز و تعدي دولت هاي ظالم است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله «صادق آملي لاريجاني» بعدازظهر امروز - دوشنبه - در ديدار « نرسس بدروس» پاتريارک ارامنه کاتوليک جهان، معضل جهان امروز را «خلاء معنويت» عنوان کرد و گفت: در جهان امروز علت ها و اسباب از خود بيگانگي و دور شدن مردم از معنويات و اديان توحيدي بسيار است و وظيفه علماي ديني است که با تلاش و انسجام حقيقت اديان توحيدي و ماهيت ضد ظلم اديان الهي را به مردم بشناسانند.
رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر اينکه مهمترين تعليم اديان الهي، توحيد است و حقيقت توحيد بايد از سوي علماي دين براي مردم بازگو و تبيين شود افزود: تمام اديان الهي ريشه توحيدي دارند و اين مسئله نقطه مشترک تعامل ميان اديان و زمينه ساز دوري از خشونت وجنايت هاي مختلف در جهان است.
رئيس قوه قضاييه به تحريم هاي غرب عليه ايران و تناقض هاي آنان در برخورد با کشورهاي مختلف اشاره کرد و گفت: نگاه حکام کشورهاي غربي به کشورها و ملت هاي جهان نگاه عادلانه، ديني و الهي نيست و کاملاً ظالمانه است؛ به عنوان مثال کشورهايي هستند که در آن هيچ انتخاباتي برگزار و زنان در آن کشورها حتي حق رانندگي هم ندارند، مورد حمايت آنان هستند و کشورهاي غربي، جمهوري اسلامي ايران را در زمينه حقوق بشر محکوم مي کنند و اين موضوع اوج تضاد و دوگانگي غربي ها در ادعاهايشان را ثابت مي کند.
رئيس دستگاه قضا خواستار موضع گيري علما و رهبران مذهبي و ديني جهان عليه خشونت ها و تجاوزهاي سران و دولت هاي غربي سلطه گر نسبت به مردم مظلوم جهان و بويژه مسلمانان شد و گفت: با توجه به نفوذ رهبران ديني مسيحيان در جهان توقع اين است که در زمان ها و مکان هايي که ظلمي از سوي متجاوزان عليه مردم بي گناه مي شود موضعگيري هاي مناسبي صورت گيرد.
آيت الله آملي لاريجاني با تأکيد بر تلاش اديان الهي در نزديک کردن انسانها به يکديگر و تقويت گرايش آنان به معنويات گفت: دولت هاي ظالم و متجاوز موجب فاصله گرفتن ملت ها از هم مي شوند و گرايش مردم به ماديات و دوري از معنويات را تقويت مي کنند.
رئيس دستگاه قضا همچنين خواستار تعامل بيشتر علما و انديشمندان ديني غرب با علما و انديشمندان اسلامي به منظور نزديکي بيشتر اديان الهي و افزايش گرايش هاي معنوي مردم جهان شد.
در اين ديدار نرسس بدروس پاتريارک ارامنه کاتوليک جهان نيز با اشاره به اينکه «اين سومين سفر من به ايران است» گفت: در اثر گسترش ماديات در جهان، معنويات بويژه در کشورهاي غربي بسيار کم شده و اکنون به جرأت مي توان گفت که مسيحيت واقعي تنها به خود کشور واتيکان محدود است.
وي افزود: متأسفانه به نظر مي رسد که براي برخي حکومت ها در جهان به صرفه نيست که اديان الهي به هم نزديک شوند و صلح و آرامش برقرار شود، آنها دوست دارند ميان ملت ها جنگ درگيرد و فاصله بين ملت ها فاصله اي مادي و اقتصادي شود.
وي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همکاري بسيار خوبي در زمينه انجام فعاليت هاي ديني پيروان اديان دارد.
وي گفت: اقدامات تفرقه آميز مانند توهين به اديان به هيچ وجه قابل قبول نيست و از نظر ما آنچه در فرانسه به عنوان نشر کاريکاتور عليه مسلمانان انجام شد توهين به يک و نيم ميليارد مسلمان بود و اين اقدام موهن درباره ساير اديان الهي نيز اتفاق افتاده و مورد اعتراض ما هم بوده است.

نظر شما