شناسهٔ خبر: 32802770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ليگ برتر؛

نبرد قهرماني و کسب سهميه در هفته ماقبل پاياني؛ شاگردان برانکو به دنبال هت تريک قهرماني

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در چارچوب هفته بيست و نهم ليگ برتر ايران، دو تيم پرسپوليس و ماشين سازي به مصاف يکديگر خواهند رفت.
به گزارش آريا، شاگردان برانکو ايوانکوويچ مي توانند با برد برابر ماشين سازي و توقف احتمالي سپاهان برابر پديده در مشهد، براي سومين بارِ پياپي، قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران شوند.
پرسپوليس و ماشين سازي در حالي در چارچوب هفته بيست و نهم به مصاف هم مي روند که اين ديدار براي سرخپوشان پايتخت بسيار حائز اهميت بوده و آن ها با پيروزي برابر اين تيم شهر تبريز و در صورت توقف احتمالي سپاهان در شهر مشهد برابر پديده، مي توانند به پنجمين و سومين قهرماني پياپي خود در ليگ برتر دست يابند. شاگردان برانکو ايوانکوويچ کماکان با 57 امتياز از 28 بازي و تفاضل 21+ در صدر مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران قرار دارند و بسياري آن ها را بخت شماره يک قهرماني در هجدهمين دوره ليگ برتر مي دانند. پرسپوليسي ها پس از شکست برابر پاختاکور ازبکستان و حذف از آسيا گام به اين ديدار سرنوشت ساز خود مي گذارند و براي جبرانِ ناکامي خود در ليگ قهرمانان آسيا، تمام توجه خود را معطوف ديدار برابر ماشين سازي و پيروزي در اين بازي کرده اند.
پرسپوليس در 5 بازي اخير خود در آسيا و ليگ داخلي ايران صاحب برد نشده و آمار خط حمله آن ها نيز فاجعه بار بوده است. اين بازي مي تواند به نوعي آغاز درخشش دوباره عليپور در خط حمله سرخپوشان باشد، مهاجمي که اين روزها انتقادات زيادي را از سوي هواداران و کارشناسان مستطيل سبز به خود مي بيند. برد احتمالي سرخپوشان برابر ماشين سازي مي تواند تا حد بسيار زيادي خيال آن ها را براي سومين قهرماني پياپي در ليگ ايران آسوده سازد. آن ها با برد برابر ماشين سازي و توقف يا شکست سپاهان برابر پديده مي توانند کار قهرماني ليگ را در يک هفته مانده به پايان اين رقابت ها، يکسره سازند. هرچند درصورت برد هر دو تيم پرسپوليس و سپاهان در اين هفته کار قهرماني به ديدار آخر در پارس جم خواهد کشيد و آن گاه شاگردان برانکو براي مسجل کردن قهرماني خود تنها به يک امتياز نياز دارند. سرمربي پرسپوليس به خوبي مي داند براي اينکه کار قهرماني به هفته آخر و اما و اگرهاي فوتبالي نکشد محکوم به برد برابر ماشين سازي است و احتمالا در ديدار شنبه خود با ترکيبي هجومي برابر ماشين سازي قرار مي گيرد تا به يک برد ارزشمند در کنار هوادارانش در آزادي دست يابد.
اما ليگ هجدهم در شرايطي به روزهاي آخر خود رسيده است که 4 تيم شانس قهرماني دارند به جز 4 تيم بالاي جدول، تراکتورسازي نيز بخت کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا را دارد.در انتهاي جدول، تکليف سقوط استقلال خوزستان به ليگ يک مشخص شده و دو تيم سپيدرود و نفت مسجدسليمان جدال نفس‌گيري براي تعيين ديگر تيم سقوط‌کننده به ليگ يک دارند.
پديده مشهد-سپاهان اصفهان؛ اين بازي آخرين تقابل تيم‌هاي بالاي جدول در ليگ هجدهم است.سپاهان پس از پرسپوليس، جدي‌ترين مدعي عنوان قهرماني است.هرچند که پديده نيز شانس قهرماني دارد ولي بيشتر تلاش اين تيم معطوف به کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود.پديده در 6 بازي اخير خانگي به 5 پيروزي دست يافته و سپاهان در 5 ديدار قبلي خارج از خانه تنها يک برد داشته است.
صنعت نفت آبادان-استقلال تهران؛ استقلال در آخرين تلاش‌هاي خود براي قهرماني، در آبادان به ديدار صنعت نفت آبادان مي‌رود.جدال دو تيم در ليگ برتر هيچ وقت مساوي نشده است.صنعت نفت در بهترين روزهاي تاريخ خود در ليگ برتر به سر مي‌برد و براي نخستين بار موفق به 4 پيروزي پياپي شده است.استقلال بهترين تيم نيم فصل دوم است.
تراکتورسازي-پارس جنوبي؛ تراکتورسازي تا 4 هفته پيش مدعي جدي قهرماني بود ولي اين تيم در 4 بازي گذشته تنها موفق به کسب يک امتياز شد تا شانس قهرماني اين تيم به صفر برسد و سرخپوشان تبريزي تنها به دنبال کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا باشد.پارس جنوبي در 5 بازي اخير خارج از خانه شکست خورده است.

نظر شما