شناسهٔ خبر: 32799979 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار داخلی

صاحب‌خبر -
 

هفته ۲۹ لیگ برتر، هفته سرنوشت‌ساز بالای جدولی ها

هر چقدر به پایان لیگ برتر فوتبال نزدیک می‌شویم،‌ حساسیت‌ها برای تیمهای بالای جدولی، بیشتر می‌شود و احتمال جابجایی بین ۵ تیم بالای جدول بالاتر می‌رود.

هفته ۲۹ لیگ برتر از مهمترین هفته‌هایی است که نتایج تیمهای بالاجدولی می‌تواند صعود و سقوط آنها را درپی داشته باشد.

در مسابقات این هفته که امروز در شهرهای مختلف برگزار می‌شود پرسپولیس صدرنشین با ۵۷ امتیاز با ماشین‌سازی تبریز روبرو می‌شود. تیمی که اگرچه در رتبه ۱۳ جدول حضور دارد ولی اصلاً تیمی از پیش‌باخته نیست و شاید با انگیزه‌ترین بازی فصل خود را مقابل سرخپوشان پایتخت برگزار کند. البته پرسپولیس هم به این ماجرا واقف است اگرچه تا چند هفته قبل به نظر می‌رسید به راحتی قهرمان خواهد شد امّا با توجه به نتایجی که در هفته های اخیر گرفته، به قول برانکو، قهرمان لیگ برتر در همین هفته‌های پایانی مشخص خواهد شد بنابراین با تمام بضاعت خود به مصاف ماشین‌سازی می‌رود چرا که می‌داند از دست‌دادن امتیاز در این بازی،‌ یعنی دادن امتیاز به رقیبانی مثل سپاهان که سایه به سایه او را دنبال می‌کنند.

با این وجود کار سپاهانی‌ها هم در این هفته بسیار سخت است. سپاهانی که برای خود شانس قائل است تا صدرنشینی را از پرسپولیس بگیرد این هفته یکی از بهترین‌ها و پرتلاش‌ترین‌های لیگ برتر را پیش‌رو دارد. پدیده شهر خودرو تیم چهارم در جدول با ۵۲ امتیاز که برد مقابل سپاهان این تیم را به رتبه دوم خواهد رساند. بنابراین سپاهان ۵۴ امتیازی مقابل پدیده ۵۲ امتیازی اگر شکست بخورد، امیدهای خود را از دست خواهد داد هرچند که تساوی این بازی برای پدیده‌ای‌ها، چندان مناسب نیست و می‌تواند باعث تثبیت سپاهان در رتبه دوم جدول شود به شرط اینکه استقلال تهران در این هفته، موفق به برد نشود.

استقلالی‌ها که با فرهاد مجیدی،‌ پس از شفر به یک برد پرگل مقابل تیم ته‌جدولی رسیده‌اند با ذخیره‌کردن ۵۳ امتیاز و یک امتیاز کمتر از سپاهان در جایگاه سوم جدول هستند که پیروزی در این هفته مقابل صنعت نفت آبادان در صورت عدم برد سپاهان مقابل پدیده، صعود آبی‌پوشان پایتخت را به رتبه دوم جدول به‌همراه خواهد داشت. بنابراین فرهاد مجیدی که با گرفتن حکم سرمربیگری به قلع و قمع بازیکنان بی‌نظم پرداخت قطعاً با برنامه‌ای برای برد مقابل تیم نهم جدول به میدان می‌آید تا امیدهایش را در هفته ۲۹ برای پیشروی تا رتبه دوم، پررنگ‌تر کند. در مقابل صنعت نفت آبادان هم بدون شک حریف دست و پا بسته‌ای مقابل استقلال تهران نخواهد بود. در این میان امّا از تراکتورسازی هم نباید غافل شد. تیمی که با۵۰ امتیاز در رتبه پنجم جدول است و برد در هفته ۲۹ می‌تواند صعود نماینده تبریز را در جدول، به همراه داشته باشد.

تراکتورسازی با پارس جنوبی هم روبرو خواهد شد. دو تیمی که می‌توانند رقم‌زننده رقابتی جذاب و تعیین‌کننده در جدول باشند.

به این ترتیب همه نتایج پنج تیم بالای جدول می‌تواند تغییراتی احتمالی را در جدول بوجود آورد به همین دلیل، هفته بیست و نهم هفته‌ای سرنوشت‌ساز برایشان خواهد بود.

امّا در دیگر دیدارهای این هفته که آنها هم جذاب هستند ذوب آهن اصفهان با علی منصوریان به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. دو تیمی که به ترتیب رتبه‌های هفتم و ششم جدول را در اختیار دارند و همین ماجرا هم این بازی را حساس می‌کند. در سایر دیدارها استقلال خوزستان به مصاف سایپا خواهد رفت، پیکان تهران با نفت مسجد سلیمان روبرو خواهد شد و سپید‌رود رشت هم نساجی مازندران را پیش‌رو خواهد داشت.

نظر شما