شناسهٔ خبر: 32779769 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دستور وزير صمت به سازمان حمايت

رصد روزانه قيمت و موجودي 100 قلم کالاي اساسي و پرمصرف

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير صمت به سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان دستور داد که ضمن رصد وضعيت قيمت و موجودي 100 قلم کالاي اساسي و پرمصرف، گزارشي از آن را ارائه کند.
به گزارش آريا، رضا رحماني در جلسه بررسي و ساماندهي بازار که با حضور اعضاي هيئت مديره اتاق اصناف برگزار شد، با بيان اينکه کشور در جنگ اقتصادي است و هر کسي براي مقابله با گراني همراهي نکند با دشمن همکاري کرده است، گفت: حضور اصناف در نظارت بر بازار بايد جدي باشد، اينکه تکرار کنيم اکثرا بازاري‌ها انسان‌هاي خوبي هستند، مشکلي حل نمي‌شود و بايد با متخلفين هر چقدر هم تعدادشان اندک باشد، برخورد کرد.
وي با اشاره به دستورش به معاونت بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت براي ارائه تحليل منطقي از وضعيت سه ماه آتي بازار، افزود: سازمان حمايت مصرف کنندگان وتوليد کنندگان بايد با ايجاد ساختار، حدود 100 قلم کالاي اساسي و پرمصرف را روزانه رصد و وضعيت قيمت و موجودي بازار و شرکت‌ها را کنترل کند و از توليد تا عرضه محصولات را تحت پوشش نظارت و کنترل خود درآورد.
رحماني همچنين از معاونين خود خواست که چرايي افزايش قيمت کالا‌هايي همچون ماکاروني، تن ماهي، برنج و... را بررسي و گزارش آن را ارائه کنند.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخي اظهارنظر‌ها که منجر به التهاب در بازار مي‌شود، افزود: برخي از مسوولان اتحاديه‌ها موضع مسوولانه‌اي نمي‌گيرند و در مصاحبه‌ها وضعيت را بر خلاف واقعيت جلوه مي‌دهند.
وي با بيان اينکه اتاق‌هاي اصناف بايد محکمتر از قبل پاي کار بيايند، گفت: بايد کنترل عمده فروشي‌ها مورد توجه قرار گيرد و ساختار نظارت نيز در ميان مدت از حالت سنتي به نوين تغيير يابد، در عين حال امروز نياز داريم که نظارت را جدي‌تر از گذشته داشته باشيم.
رحماني تاکيد کرد: فضاسازي‌ها نشان مي‌دهد که جنگ رواني پيشاپيش جنگ اقتصادي حرکت مي‌کند و برخي با فضاسازي بازار را بهم مي‌ريزند.

نظر شما