شناسهٔ خبر: 32766641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس سازمان اورژانس کشور خبر داد؛

انتقال هوايي قلب جوان 24 ساله از يزد به تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس سازمان اورژانس کشور از انتقال هوايي قلب جوان 24 ساله از يزد به تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا،‌ دکتر پيرحسين کوليوند درمورد جرئيات عمليات اورژانس هوايي جهت انتقال قلب جوان 24 ساله از يزد به تهران اظهار داشت: روز سه شنبه 17 ارديبهشت ماه امسال با اعلام مرگ مغزي پسرجوان 24 ساله‌اي در يزد و رضايت خانواده او مبني بر اهداي اعضاي فرزندشان مشخص شد قلب اين بيمار مرگ مغزي بايد براي انجام عمل پيوند به تهران منتقل شود به همين منظور و با توجه به مدت زمان طلايي که براي انتقال قلب و جود داشت و همچنين تجربه اي که از انتقال قلب پيوندي از رشت به تهران را داشتيم بلافاصله مقدمات کار براي انتقال اين قلب از يزد به تهران فراهم شد.
وي در ادامه گفت: اين دومين باري بود که از اورژانس هوايي کشور براي انتقال اعضاي پيوندي از يک استان به استان ديگر استفاده مي‌شود. امروز صبح با يک پرواز خود را به شهر يزد رسانديم و درحال حاضر منتظر هستيم تا قلب را از بدن بيمار مرگ مغزي خارج کرده و تحويل بدهند.
رييس اورژانس کشور افزود: پس از تحويل قلب با هلي کوپتري که در بيمارستان يزد آماده است به فرودگاه مراجعه مي‌کنيم، سپس از آنجا با فالکوم به فرودگاه مهرآباد حرکت کرده و با توجه به کم بودن زمان قلب اهدايي را دوباره با هلي کوپتر اورژانس هوايي تهران به بيمارستان شهيد رجايي انتقال مي‌دهيم تا به مرد جوان ديگري اهدا شود و تا او فرصت تازه‌اي براي ادامه زندگي پيدا کند.

نظر شما