شناسهٔ خبر: 32752174 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

برپايي موکب‌هاي اربعين در لرستان و خوزستان جهت امدادرساني به سيل‌زدگان؛

خادمان اربعين در ميانه ميدان

بيست روز است که از آغاز بحران گسترده سيل در کشور مي گذرد بحراني که ۲۵ استان کشور را درگير کرده و از اين جهت در چند دهه اخير بي سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -

بيست روز است که از آغاز بحران گسترده سيل در کشور مي گذرد بحراني که ۲۵ استان کشور را درگير کرده و از اين جهت در چند دهه اخير بي سابقه بوده است. بحران سيل، ابتدا از استان گلستان شروع شد و سپس دامنه اش به بسياري از استان هاي کشور گسترش يافت، اما در استان هاي لرستان و خوزستان به نقطه جوش رسيد و شرايط بسيار وخيمي را براي بيش از نيم ميليون نفر رقم زد. از همان ابتداي بحران، مقام معظم رهبري در ابلاغي به رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، عملا توان امدادرساني ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي را در اختيار سيل‌زدگان قرار داد و کمک هاي مردمي هم از نقاط مختلف کشور به سمت گلستان سرازير شد اما در لرستان و خوزستان کار به جايي رسيد که بدون آن که تمام ايران به طور يکپارچه براي امدارساني به اين دو استان بسيج شوند، به نظر نمي رسد راه ديگري وجود داشته باشد. طبق اخبار و پيش بيني هاي مسئولان، استان خوزستان تا چند روز آينده هم درگير مسئله سيلاب خواهد بود.
موکب‌هاي اربعين حسيني در خدمت سيل زدگان يکي از ظرفيت هاي بزرگ امدادرساني کشور که عمدتا هم مردمي است، موکب‌هاي اربعين حسيني است که در ايام اربعين، به ميليون ها نفر خدمات اسکان و خوراک و بهداشت ارائه مي کنند. طبيعتا اين ظرفيت بزرگ، با توجه به اين که دست اندرکاران آن از دلسوزترين و مردمي ترين نيروهاي کشورند، در اختيار سيل زدگان قرار مي گيرد.
در همين رابطه، ستاد عتبات عاليات بيانيه‌اي منتشر کرده که به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
در پي پيام سردار سرلشکر پاسدار قاسم سليماني فرمانده محترم نيروي قدس سپاه و هماهنگي‌هاي به عمل آمده با ستاد مديريت بحران کشور و عنايت به اعتماد مردمي و توانمندي‌هاي موکب‌هاي اربعين حسيني سراسر کشور، به آگاهي ملت شريف و فهيم ايران اسلامي مي‌رساند ستاد بازسازي عتبات عاليات با فوريت نسبت به اعزام مواکب براي امداد و خدمات رساني به مردم غيور و سيل زده
استان‌هاي لرستان و خوزستان و ساير نقاط آسيب ديده از سيل‌هاي اخير اقدام خواهد کرد.بدين منظور از تمامي موکب‌داران کشور دعوت به عمل مي‌آيد با هماهنگي و در قالب موکب‌هاي اربعين حسيني به ارائه خدمات ميداني به مناطق سيل زده و يا در معرض سيل‌هاي احتمالي آينده اقدام کنند. ازعموم مردم شريف ايران نيز تقاضا مي‌شود کمک‌هاي نقدي خود به سيل زدگان عزيز را از طريق سامانه *۲۳۳# (بخش اربعين) واريز و کمک‌هاي غير نقدي خود را به ستادهاي بازسازي عتبات عاليات سراسر کشور تحويل دهند.

نظر شما