شناسهٔ خبر: 32730703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب در محفل نوراني انس با قرآن کريم:

ملت ايران قدر انقلاب را دانست به استکبار اعتماد نکرد و پيشرفت کرد

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- در آستانه ماه مبارک رمضان، حسينيه امام خميني(ره) معطر به عطر دل‌انگيز کلام وحي شد و قاريان، مناجات‌خوانان و مديحه‌سرايان قرآني به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي محفل انس با قرآن کريم برپا کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين مراسم در سخناني، يکي از نيازهاي اساسي امروز بشريت و جامعه اسلامي را فهم معارف قرآني و عمل به آن دانستند و با اشاره به تصريح قرآن بر مقابله با استکبار و کفر و طواغيت و ايستادگي در مقابل آنها، گفتند: عزت روزافزون و پيشرفت فوق‌العاده ملت ايران در چهل سال گذشته، به علت عمل به قرآن و ايستادگي بوده است و امروز نيز تنها راه غلبه بر شياطين و کفار، ايستادگي است.
حضرت آيت الله خامنه اي يکي از مشکلات امروز دنياي اسلام را آشنا نبودن با معارف قرآني و عمل نکردن به آنها برشمردند و افزودند: آنهايي که از موضع رييس جمهور و يا پادشاه برخي کشورها، بر سر ملتها عربده مي کشند، همان هايي هستند که قرآن صراحتاً دستور مقابله با آنها را داده و تأکيد کرده است به آنها اعتماد نکنيد.
ايشان با اشاره به حرکت بيداري اسلامي و قيام مردم در برخي کشورها در چند سال پيش، خاطرنشان کردند: اين حرکت به علت قدر ندانستن آن و اعتماد به آمريکا و رژيم صهيونيستي خاموش شد اما ملت ايران به برکت امام بزرگوار که سرشار از معارف قرآني بود، قدر حرکت و انقلاب خود را دانست و از همان روز اول به قدرتهاي استکباري اعتماد نکرد و در مقابل آنها ايستاد.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، قرآن را يک اثر هنري بي نظير خواندند و با تأکيد بر اينکه قرآن بايد در جلسات و محافل، هنرمندانه قرائت شود، گفتند: قرائت هنرمندانه قرآن و تکيه صحيح و بجا بر عبارات، موجب تأثيرگذاري بر مخاطبان و فهم آن مي شود.
رهبر انقلاب اسلامي، فهم قرآن را زمينه ساز گشوده شدن درهاي معارف گوناگون دانستند و با اشاره به جلسات و محافل قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، تاکيد کردند: بايد اين محافل در طول سال در مساجد برگزار و مساجد به پايگاههاي قرآني تبديل شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: علاوه بر محافل قرائت قرآن بايد جلسات تفسير قرآن نيز برگزار شود تا سطح معارف قرآني و ديني جامعه افزايش يابد.
ايشان تأکيد کردند: انس جامعه با معارف قرآني موجب استحکام و قوام جامعه در شئونات و مسائل مربوط به حيات دنيوي و حيات اخروي خواهد شد.
در اين محفل نوراني جمعي از اساتيد و پيشکسوتان، قاريان جوان، گروههاي جمع‌خواني، تواشيح و مديحه‌سرايي و مناجات‌خوانان به اجراي برنامه پرداختند.
در پايان اين مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.

نظر شما