شناسهٔ خبر: 32665174 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پرتابگر ایرانی به رویای بالای 70 متر می‌اندیشد

دومین بلیت رزروی برای توکیو به نام احسان حدادی

احسان حدادی که این روزها روی روند موفقیت قرار گرفته، با پرتاب موفق خود در دایموند لیگ دومین سهمیه المپیک ایران را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه چند سالی شاهد افت نایب قهرمان المپیک 2012 بودیم و برخی حتی معتقد بودند احسان حدادی تمام شده، اما این پرتابگر طلایی ایران از سال گذشته بار دیگر توانست به دوران اوج خود بازگردد.


احسان که حالا یک ورزشکار 34 ساله و باتجربه است، بارها از هدف های طولانی مدت خود تا المپیک 2024 و حتی 2028 سخن گفته تا کسی نتواند حتی شایعه خداحافظی او را هم مطرح کند.


بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی 2018، بار دیگر زمانی برای اوج گیری اختلافات بین حدادی و فدراسیون دوومیدانی بود. در نهایت با دخالت رییس کمیته ملی المپیک دوطرف با یکدیگر به توافق رسیدند و احسان برای 2 ماه اردوی خود را زیر نظر مک ویلکینز در آمریکا برگزار کرد.


اولین موفقیت احسان حدادی در سال جدید ششمین طلای مسابقات قهرمانی آسیا بود. این اتفاق همین چند روز قبل در دوحه قطر رخ داد و تنها ورزشکاری که از کاروان دوومیدانی ایران به تهران بازنگشت، حدادی بود. این پرتابگر ایرانی در مرحله اول دایموند لیگ با رقبای سرسخت خود رقابت کرد و با اینکه به مدال طلا نرسید، اما بازهم این شهر برایش خوش یمن بود.


در رقابتی که دیشب در دوحه قطر انجام شد، دنیل استال از کشور سوئد با پرتابی به طول ۷۰.۵۶ متر ضمن ثبت بهترین نتیجه مسابقات دایموند لیگ و بهترین نتیجه فصل جهان به عنوان قهرمانی رسید. پرتاب بالای 70 متر برای پرتابگران سراسر جهان تقریبا یک رویا به حساب می آید که این ورزشکار سوئدی توانست در ابتدای فصل به چنین نتیجه ای دست یابد.

 


لوکاس ویس شیدینگر از اتریش نیز با ثبت رکورد ۶۶.۹۰ متر نایب قهرمان شد و در ادامه احسان حدادی به طول 66.78 توانست عنوان سومی را از آن خود کند.


در شبی که پرتابگر سوئدی همه را سورپرایز کرد، رکورد حدادی هم او را به چیزی که می خواست،‌رساند. رکورد ورودی المپیک 2020 برای رشته پرتاب دیسک 66 متر بود که احسان حدادی توانست بیش از آن پرتاب کند.


بدین ترتیب احسان حدادی بعد از نجمه خدمتی دومین ورزشکار ایرانی لقب گرفت که توانست رسما وارد المپیک 2020 توکیو شود و از حالا به بعد باید خودش را برای رقابت سخت در این رویداد بزرگ آماده کند. شاید با بالا گرفتن رقابت در این رشته فقط پرتاب بالای 70 متر بتواند حدادی را به رویای دست یافتنی اش یعنی طلای المپیک برساند.

نظر شما